Škandál pred voľbami

Adriana Macháčová a Róbert Dyda Škandál v lepšej spoločnosti Ak nájdem na knihe tieto mená, zaručene po nej siahnem bez toho, aby som si prečítala anotáciu, pretože sú zárukou kvalitného čítania so zaujímavou neokukanou zápletkou.

Škandál v lepšej spoločnosti je už ich tretím veľmi vydareným počinom, a tak sa zaraďuje do papierového tria s titulmi Šokujúca aféraVieme prví. Verím, že to nebudú posledné romány, ktorými nás zohrané duo obdaruje. To by bol zaručene na slovenskom trhu škandál :)

Je ťažké opisovať dej, pretože by som mohla prezradiť veľmi zaujímavé a prekvapivé situácie. Spomeniem iba, že kniha sa začína informáciou o smrti investigatívnej novinárky a milenky hlavného hrdinu Alberta Wolfa Petry Brunovskej. Na ďalších stranách sa retrospektívne dozvedáme o živote Petry a právnika Wolfa, ktorý sa stal tvárou novej politickej strany. Jeho cieľom je dostať sa do najvyšších politických kruhov. Je presvedčený, že ho nič nezastaví. Milenecký vzťah s novinárkou je obrovské riziko pre jeho kariéru, napriek tomu padá do osídel šarmantnej Petry a ako zmyslov zbavený sa necháva spútať vášňou. Neštíti sa pre románik obetovať ani dlhoročné fungujúce manželstvo. Po tom, čo Albertova manželka Izabela dostane správu od záhadného „priateľa“ o manželovej nevere, začína sa kolotoč intríg, prekvapení a zvratov. Čitateľ nevie niekoľko skutočností: Kto je adresátom krutej informácie a koho rukou zomrela Petra Brunovská? Samozrejme autori namixovali napätie a tajomno zápletky veľmi šikovne, pretože podozrivých je viac. Najskôr jeden človek, potom druhý, tretí, opäť prvý spomínaný a tak dookola. Počas deja máme možnosť nahliadnuť aj na špinavosti v politickom svete, čo je veľmi zaujímavé a osviežujúce, pretože na knižnom trhu je takýchto titulov pomenej.

Autori veľmi trefne vystihli dnešné vzťahy vo svete luxusu oblečené do intríg, klamstiev, nekalých praktík, či falošných niekedy úprimných „ľúbezných“ slov.

„Myslíš okrem sexu aj na niečo iné?“ opýtala sa Petra a zakryla sa.

„Na peniaze, moc a premiérske kreslo,“ žoviálne zatiahol Albert. „Chcem počuť potlesk, chcem aby ma milovali všetky tetušky, babičky a ich krásne vnučky,“ prudko z nej strhol prikrývku.

„A čo bude so mnou?“ hanlivo si dlaňou zakryla lono. „Budem ako Marilyn Monroe do smrti čakať na svojho Kennedyho, že si ma raz vezme?“ prekrížila si dlhé nohy a zvodne sa usmiala.

„Vezmem si ťa hneď, ty moja božská diva,“ zovrel ju do náruče. „A potom ako sa stanem poslancom...“ zaváhal, či jej povedať o svojich plánoch. Už aj vo sne ho sprevádzal druhý život, rozviedol by sa hneď, lenže zatiaľ je zviazaný s ľuďmi, ktorí ho podporujú, a vie, že tento krok by mu v očiach ubral na dobrej povesti.

Dialógy medzi hrdinami pôsobili veľmi skutočne, mala som dojem, že som priamo v dianí. Okrem vtipu, či erotického iskrenia, sa vyskytli v príbehu aj rozhovory zo sveta spomínanej politiky. Opisy deja neboli vôbec siahodlhé. Zakomponovali ich práve medzi jednotlivými rozhovormi, či práve pri nich. Tak dej vôbec nepôsobil spomalene. Napredoval vysokou rýchlosťou.

Veľmi atraktívne „vyzneli“ titulky bulvárnych plátkov, ktoré sa týkali smrti Petry Brunovskej: "Šokujúce! Smrť Petry Brunovskej otriasla novinárskou obcou: Vieme prví: Investigatívna novinárka Petra Brunovská je mŕtva. Novinárka Petra Brunovská zomrela za záhadných okolností..."

Keď sa už konečne dopracujete k tomu, kto je vrah, ubezpečujem vás, že to ešte stále nie je všetko a detektívny záver vás poriadne prekvapí.

Tento titul stojí rozhodne za prečítanie a som si istá, že má slušný nábeh na prívlastok bestseller. Príbeh nie je vyslovene ženská záležitosť, vôbec by som knihu nezaradila do ženských románov. Je iný, sladkú romantiku v ňom nenájdete. Skôr sexi vzťah, ktorý, žiaľ, nepotrvá dlho. A aký dopad bude mať na život nádejného politika, jeho kariéru a manželstvo sa dozviete, ak sa začítate do tohto kvalitného románu, ktorý má všetko, čo by atraktívny titul mal mať. Napätie, zvraty, chytľavé dialógy, iskrenie medzi hrdinami, intrigy, klamstvá, zaručené „pravdy“, krimi zápletku a zaujímavú detektívnu dejovú vlnu.

Recenzovala: Lucia Braunová