Šéf - Viki Keelandová

Moju poslednú knihu v roku 2017 som dočítal dva dni pred Vianocami. Je to príbeh zo všedných dní nesúrodej dvojice a v podtitule sa uvádza, že je to hriešne pikantná romanca o dvoch neznámych.

Podtitul knihy celkom jasne objasňuje základnú myšlienku deja. Nesúrodá dvojica je to však len na prvý pohľad, lebo on - Chase - je šéf a majiteľ firmy, v ktorej sa ona - Reese - zamestnala. Pre ňu to bola príležitosť začať odznova svoju pracovnú kariéru, preto nemôže porušiť zásadu, nezačínať si s nikým na pracovisku, tobôž nie so šéfom.

Reese je odborníčka na marketing a zmenila zamestnávateľa len preto, že ju to už na starom pracovisku nudilo. V novom zamestnaní pracuje na propagácii kozmetických mastičiek a krémov, ktoré aj sama používa a testuje. Bez nich sa vraj ženy nezaobídu. S Chasom si inak veľmi dobre rozumejú, ale telesný, kontakt si spočiatku obaja zakazujú (aj keď po nich túžia). Trvalé riešenie to však pre nich rozhodne nie je.

Vcelku priamočiary príbeh "nesúrodej" dvojice je narušený pripomenutím dávno zabudnutej udalosti. Je ňou nevyriešený problém smrti Chasovej bývalej snúbenice. To je jediný bod, na ktorý je Chase precitlivelý. Keď sa ten starý kriminálny prípad dorieši, na Chasa doľahnú výčitky svedomia a dá sa na alkohol. Rozchod a výpoveď zo sľubne sa rozvíjajúceho zamestnania je Reesovej odpoveď na jeho zlyhanie. Rozuzlenie môže byť neočakávané, ale svojim spôsobom priamočiare ako celý príbeh.

Približne v polovici príbehu sa autorka dopracovala k opisu telesného "spojenia" týchto dvoch "nesúrodých" partnerov a opisuje to riadne naturalisticky, teda natvrdo. Scéna sa ešte párkrát zopakuje, kým sa všetko vo vzťahu zauzlí. Kto má rád opisy takýchto scén, si určite príde na svoje. V súlade s tým je aj neustále zdôrazňovanie "mužskej" krásy Chasa a jeho príťažlivosti, čo pochopiteľne neviem posúdiť...

Sem tam sa vyskytne aj čosi vtipné, ako napríklad správa poslaná snúbenicou Chasovii: "Prídem o 10 minút. Ak nie, prečítaj si túto správu ešte raz." Pri prvej návšteve u Chasa si Reese všíma aj jeho knižnicu, lebo vraj to, čo človek číta, to o ňom veľa prezradí. A možno aj to, čo človek napíše o knihách, o ňom čo-to prezradí tiež. A preto je dôležité vyberať si na čítanie dobré knihy. A tiež v súlade s cieľom čítania - v prípade oddychu, napríklad aj túto knihu.

Možno nezaškodí malá ukážka.
Recenzoval: Jozef Javurek