Samantha Youngová - Scotland Street

Ak ste ešte nepočuli o knihách Samanthy Youngovej, pravdepodobne ste ešte neboli na internete. Jej romantická séria Dublin Street už niekoľko rokov púta pozornosť na slovenskom knižnom trhu.

Príbehy o "klane" ľudí, ktorí si k sebe našli cestu sú naozaj pekné a mne sa páčili. Mojím obľúbeným dielom je London Road, kde sa vyskytuje už spomínaný Cole. Už vtedy mi bol sympatický a preto som sa tešila na jeho vlastný príbeh. Takže áno, Scotland street sa mi páčila a nemohla som sa od nej odrhnúť. Keď som doma našla balík, musela som začať čítať a knihu som nepoložila, kým som ju nedočítala. Bola výborná, skvelo napísaná a výborne gradovala. Páčilo sa mi, že čoraz viac som sa dozvedala a nebolo všetko povedané len v jednej kapitole. Tiež ma zaujalo prostredie tetovacieho štúdia.

Hlavnou hrdinkou, z ktorej pohľadu bol príbeh vyrozprávaný, je Shannon. Je to veľmi milá baba, ktorá má za sebou celkom slušnú kôpku nepríjemností. Jej predchádzajúci partneri ju o veľa pripravili, no ona sa drží veľmi statočne. Myslím, že aj keď bola na tom dosť zle, stále dokázala nájsť tú silu ísť ďalej. Páčila sa mi, mala v sebe guráž a dávku drzosti, ktorá ju robila neprehliadnuteľnou a výnimočnou. Cole je typ chlapa, ktorý keby naozaj existoval, tak sa vôbec nenahnevám. Má drsný výzor, ktorý mu dáva ten moment prekvapenia, kým ho čitateľ naozaj spozná. Pretože v skutočnosti je to milujúci, správny a milý chlap, ktorý si vie vážiť ženu. Jeho postava ma zaujala už v London Road a odvtedy poriadne vyrástol. Tiež sa mi páči jeho povolenie, lebo sexy tetovačom nemôže byť hocikto. Ale on je proste úžasný, milý, starostlivý a je to skvelá postava. Takže hlavní hrdinovia boli výborní a vlastne nič iné som od Samanthy Young ani nečakala.

Scotland Street je kniha, na ktorú som sa naozaj tešila. Som rada, že ma nesklamala, pretože to bolo skvelé. Čítanie som si užila, taktiež sa mi páčili postavy, autorkin štýl a smer, ktorým sa to uberalo. Zaujímavá bola tiež gradácia. Čitateľ sa totiž postupne dozvedá viac a vyústi to perfektným koncom. Myslím, že túto sériu by ste si mali prečítať už len preto, že vás zaujme svojimi postavami, o ktorých sa budete chcieť dozvedieť viac. Ďalej je to dej, pretože každá kniha ja iná, ale vždy originálna. A taký je aj piaty diel, Scotland Street, ktorý si určite zaslúži vašu pozornosť! Mám však jednu výhradu, ktorú vidím v preklade. Mnohé z viet boli očividne doslovne preložené či zle štylizované. Okrem tohto prvku nemám čo vytknúť, lebo knihu som si naozaj užila.

Recenzovala: Kristína Poloncová