Rozkošný zvrhlík - Christina Lauren

Aké kritériá má spĺňať muž na jednu noc?

http://1.bp.blogspot.com/-OR3yXgm0fZI/VZGFy9qLvHI/AAAAAAAADOs/31UIQxx02Ac/s320/Rozkosny_zvrhlik_bux.jpgMia Hollandová si vyrazí s kamarátkami na divoký víkend do Las Vegas osláviť promóciu. Alkohol tečie potokom, radosť z ukončenia školy striedajú obavy z budúcnosti, vopred nalinajkovanej rodičmi. V bare narazí na sexi Francúza Ansela a bujará noc s ním Mii aspoň na chvíľku odpúta myseľ od problémov a zamestná ju spomienkami na ich nemravné výčiny. Po návrate domov Mia urobí najbláznivejšie rozhodnutie života a odletí s rozkošným zvrhlíkom na leto do Francúzska užiť si posledné týždne skutočnej slobody. Keď sa za pretvárkou a zábavou objavia prvé city, neviazanému dobrodružstvu sa do cesty postaví realita a Mia sa musí rozhodnúť. Vráti sa do starého života, alebo sa naplno vrhne do toho nového, odohrávajúceho sa na druhom konci sveta?

Do tejto série som sa púšťala, pretože sa mi páčila od autorky už jej séria Božský bastard. Tá vyšla zatiaľ len v češtine a pozostáva z 3 skvelých dielov. Rozkošný zvrhlík na ňu vôbec nenadväzuje a zachytáva úplne nový príbeh, ktorý je o niečo sviežejší a mladší, no mala som pocit, že sa v ňom udialo o niečo menej. Na knihe Rozkošný zvrhlík som síce našla pár chybičiek krásy, no aj tak sa jednalo o skvelú knihu.

"Pohľad naňho vo mne vyvolával také vzrušenie, až sa mi zdalo, že sa zadusím."

Čo sa týka príbehu, v podstate je dosť jednoduchý. Mia si užije jednu noc v Las Vegas, no sexi Ansel ju nahovorí, aby si s ním užila oveľa viac a tak s ním odchádza do Francúzska, zažiť jedno z najbláznivejších, no možno aj najlepšie leto svojho života. Vynárajú sa však otázky, či k nemu Mia nezačína niečo cítiť, či sa náhodou nezaľúbila.

Hneď k prvému by som sa chcela vyjadriť, že absolútne nechápem, prečo sa hrdinky, ktoré nemajú problematickú minulosť, žiadnu traumu ani nič, boja zaľúbiť. Veď to predsa nie je žiadna choroba ani nič, ale úplne normálna vec. Neviem, či sa na to tak pozerám len ja za to, že si bez nej neviem predstaviť svoju existenciu, ale čo k tomu vedie tie hrdinky. Tomu proste nerozumiem. Možno vám teda už došlo, že sa dostávame k Miinmu charakteru. Má vôbec cenu riešiť prečo sú všetky také hlúpe? Myslím, že nie, tie autorky sa aj tak nepoučia.

"Trvalo mu chvíľu, kým spracoval, čo som vyštekla, potom sa ku mne sklonil a zubami mi prechádzal cez sánku."

Príbeh sa odohrával vo Francúzsku, z čoho som bola úplne nadšená, keďže miesta ako Francúzsko, či Taliansko, dokážu dodať knihe romantickú, až iskrivú atmosféru. Od autorky to bol rozhodne dobrý ťah presmerovať takto príbeh a určite to prospelu aj deju. Na Christinin štýl som si už zvykla, vie písať naozaj živo, jej knihám nechýba ani romantika, ani nejaká erotika a určite sa vie veľmi dobre orientovať v tomto žánre a mohla by si podať ruku napr. s takou Probstovou. Autorka/y ma však v tejto knihe prekvapila/i tým, že mi Mia miestami pripomínala úplne obyčajné dievčatá, napr. keď autorka spomenula, že dostala menštruáciu alebo že si musela oholiť nohy (v podobných knihách tým babám zjavne nerastú chĺpky vôbec). Sú to síce také blbosti, lenže práve to ma s knihou viac spojila a začala som si hovoriť, že autorka neopisuje len nejaké dokonalé dievča, ale normálnu obyčajnú babu, akých behá po svete milión. Takým trošku otrepaným prvkom môže byť, že Mia mala dve kamarátky, ktoré sa presne hodili k Anselovým dvom kamarátom a ktorým budú venované, ako inak, ďalšie dve knihy. Neviem, či sa mám tešiť alebo nie, ale pokiaľ to autorka napíše o niečo lepšie, ako tento diel, prečo nie. Romantiky nie je nikdy dosť ♥

Ak by som mala knihu zhodnotiť v skratke bol to zaujímavý, romantický príbeh s pár ošúchanými a otrepanými frázami či postavami. Autorka si ma nezískala tak veľmi ako pri sérii Božský Bastard, ostávajú jej však ešte dva dieli, aby ma presvedčila, že aj táto séria je skvelá :)

Recenzovala Veronika Dediková