Čtenářská recenze: Stephenie Meyerová - Rozbřesk - 4. díl

Tento čtvrtý díl od nadané Stephenie Meyerové je dle mého názoru nejlepším dílem její dějem na sebe navazující tetralogie. Nadšenci fantasy a emotivně založení čtenáři zde najdou to „pravé ořechové“. V této knize se kloubí láska, vášeň, strach, bolest a nechybí ani happy end.

Krásná Bella Swanová zde od své upíří lásky konečně dostane to, po čem toužila celé předchozí tři díly (nesmrtelnost), a autorka skvěle povolila uzdu své fantazii právě v ději, který jsme nikdo nečekal. Všechny postavy jsou zapojené do skvěle zapadající mozaiky dramatického příběhu, ze kterého se i mně, nevelkému milovníku tohoto žánru, tajil dech od první do poslední strany.

Bella se chce stát nesmrtelnou, stejně jako její manžel Edward, kterého si vezme hned na začátku knihy. Svatbu mají tak krásně popsanou, že si připadáte sami jako účastníci této jejich životní události. Pokud si myslíte, že tím jejich láska vrcholí, pěkně se mýlíte. Následuje svatební cesta, která jejich životy změní od základu. Bella otěhotní a nikdo si nedokáže představit jak vše bude probíhat dál. Všichni mají strach, co bude s Bellou, jejím životem v upíří rodině a co bude „TO“ co se má narodit… Porod nemůže jako člověk přežít, zachránit jí může jen proměna v upíra. S její nesmrtelností přijdou dva dary, na které byli všichni zvědavi – krásná dcera Renesmé a její upíří dar.

Tento velmi čtivý příběh má v sobě spoustu otázek, na jejichž zodpovězení budete velmi dychtivě číst dál a dál než budete s pocitem spokojenosti na konci poslední strany. Jaký bude život nové Isabelly Swanové jako upírky? Jaký bude jejich přírůstek do rodiny – dcera Renesmé? Jak budou na holčičku reagovat Belly přátelé – vlkodlaci a hlavně Jakob, který Bellu miluje a nikdy se nesmířil s Edwardem? Jak moc do jejich života zasáhne rodina Volturiových?

Doporučuji Vám přečtení této knihy. Dostala jsem jí darem a byl to jeden z nejlepších dárků, které jsem obdržet mohla.

Autorkou recenze je Denisa Morávková