Čtenářská recenze: Michal Viewegh - Román pro muže

Tato kniha je zajímavá již na první pohled - zaujme nejen svou mírně vyzývavou obálkou, ale také láká čtenáře svým názvem - Román pro muže....., který působí mírně tajemně. Kvalitu zaručuje i jméno autora. Po přečtení knihy Román pro ženy i shlédnutí filmového ztvárnění, který podle mého názoru, se velice povedlo jsem si další román od Viewegha nemohla nechat ujít. S nedočkavostí jsem začala hltat první stránky románu. Kniha obsahuje prolog, který rychle zavede čtenáře do prostředí kde se román odehrává, ale také zasvětí čtenáře do rolí hlavních a vedlejších postav románu. I přestože se jedná o fiktivní příběh, se autor volně inspiroval i několika skutečnými událostmi.

Pojdťe společně s knihou prožít příběh, který by se mohl stát právě vám, vašim sousedům či známým.
Pocházíte z okraje západočeského městečka s hezkým výhledem do podhorské krajiny? Hlavní hrdina není jen jeden, ani nejsou dva, nýbrž tři. Tři jako tři mušketýři - sourozenci kteří, jsou tak odlišní, jiný jako tři přírodní živly: voda, vítr, oheň. Přesto jsou spojeny mnohem pevnějším poutem, což na první pohled je zřejmé. Takto pevné pouto nebývá obvyklé. Toto pouto vzniklo kvůli předčasné a tragické smrti jejich rodičů, které všechny hrdiny románu velice poznamenalo. Trojlístek našich hrdinů tvoří Cyril který je profesí právník, cynický, má nejlepší kontakty a vždy sáhne po tom nejdražším. Bruno studuje druhý ročník peďárny, je jeden z nás - obyčejný, pracovitý, rodinný typ, který občas utíká přes internet k erotickým fantaziím. A nakonec nejmladším se sourozenců je krásná šestnáctilétá studentka gymnázia Aneta, která má citlivou duši, věří ve spravedlnost, ale hodně ji ovlivňují nevydařené partnerské vztahy. Když Bruno onemocní nevyléčitelnou nemocí tak se sourozenci rozhodnou podniknout neuvěřitelné a velkolepé dobrodružství v podobě zimní dovolené na horách. Vše okoření krásná Tali a komplikováné povahy našich hrdinů. Jak vše dopadne se dozvíte pokud si knihu přečtete.

Kniha se mi velice líbila, nemohu jinak, než román doporučit všem čtenářům. Myslím si, že ji ocení i lidé, kteří napřed shlédli filmové ztvárnění tohoto románu s hvězdným obsazením našich předních herců.

Kniha má rychlý dějový spád, nechybí peprné výrazy, situační humor, ale i autorova schopnost empatie.

Autorkou recenze je Lucie Zavadilová