RECENZIA: Seth Patrick - Oživovateľ

Oživovatelia majú úžasné schopnosti. Dokážu ľudí po smrti priviesť naspäť, aby hovorili o svojej smrti. Oživovanie mŕtvych je bežný postup pri vyšetrovaniach a nikomu to nepripadá čudné. Jonah Miller je oživovateľ a o svojich schopnostiach sa dozvedel keď oživil svoju matku krátko po jej smrti.

Pracuje pre Súdnu oživovateľskú službu a hoci je to komplikované patrí medzi najlepších oživovateľov. Pri oživení sa však začína stretávať s niečím zvláštnym a desivým zároveň. Keď niekto unesie a zabije objaviteľa oživovateľov, Daniela Harkera, udalosti naberú grády a treba zistiť, kto sa s ním zahráva!

Oživovateľ je perfektná kniha. Je úžasne napísaná a je ťažké uveriť, že je to autorova prvotina. Má to neskutočne unikátnu hlavnú myšlienku a je to kniha, ktorá sa dá zvládnuť na jeden dúšok alebo si môžete ju užívať po častiach. Určite sa s ňou nedá nič pokaziť a milovník kníh s kriminálnym nádychom si ju určite užije. Kniha má svoje plusy aj mínusy, ale určite autor napísal skvelý paranormálny thriller s hororovými prvkami, ktorý si získa čitateľov po celom svete. Dej je veľmidobre prepracovaný a tento príbeh by nemal skončiť medzi bežnými priemernými knihami.

Jonah Miller je zvláštne zaujímavá postava. Tento chlap totiž sa o svojich schopnostiach dozvedel veľmi skoro a za nie práve najpríjemnejších udalostí. Ale práca oživovateľa ho veľmi charakterizuje a napĺňa. Jonah mi tak trochu pripadá ako asociálny človek, ale pri niektorých ľuďoch sa zaujímavo prejavil a otvoril. Annabel, dcéra Daniela Harkera sa mi páčila pre svoju novinársku drzosť, lebo si išla za svojím a je excelentným príkladom novinára, ktorý dosiahne svoje a nájde potrebné informácie. Dokopy tvorili dvojici, nemyslím tým pár ale skôr kolegov, lebo vedeli kde majú pátrať a išli za tým až dokonca. Koniec bol totiž pre oboch naozaj perfektný.

Nedá sa čakať niečo úplne perfektné ako napríklad knihy Stephena Kinga, ale určitý potenciál tu je. Na túto knihu určite narazíte v každom kníhkupectve a zaujme či už svojou obálkou, ktorá je mimochodom úžasná, či svojou anotáciou. Zisťovala som, či príbehy oživovateľov pokračujú a zistila som, že autor rozšíri túto knihu na trilógiu, čo je perfektne a dúfam, že vyjdú čo najskôr, aby sme sa mohli dočkať aj slovenského prekladu. Takže ak máte radi thrillery či paranormálne orientované knihy, Oživovateľ je určite kniha pre vás a určite vás dostane svojou originálnosťou a prepracovanosťou.

Hodnotenie: ****

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môže kúpiť za skvelú cenu napríklad na tejto stránke