RECENZIA: Sally Greenová - Half Bad - Polozlý

Poznáme dva druhy čarodejníc, biele a čierne. Nathanovi však v žilách koluje dvojaká krv. Jeho otec je jeden z najmocnejších čiernych čarodejníkov a matka biela čarodejnica, z ktorých spoločnej lásky vznikol on. Polovičiak.

Jeho život je boj medzi čiernymi a bielymi čarodejnicami, napriek tomu sa musí pokúsiť dožiť svojich sedemnástych narodenín. V tento deň musí totiž prijať tri dary a napiť sa krvi svojho predka. Čo však urobí, keď jeho vlastná matka spáchala samovraždu a po otcovi nie je ani chýru. Tak prečo sa nevydať na samovražednú misiu po stopách najobávanejšieho čarodejníka skrz prekážky od výmyslu sveta?

O tom, že Polozlý je perfektná kniha nik nepochybuje. Je to totiž pravda, že už od prvého vydania sa oň vydavateľstvá doslova trhajú a dočkal sa celosvetového úspechu a taktiež označenia bestseller. Táto kniha vyšla prvýkrát len v marci, no už je preložená do 31 jazykov a filmové práva kúpilo jedno najväčších hollywoodskych filmových štúdií. Taktiež má obrovský potenciál a je to veľmi vydarená prvotina autorky. Celkovo sa mi veľmi páči námet čarodejníc, lebo po upíroch, dystópiách a romantických knihách je to fajn zmena. Celý príbeh zaujímavo graduje má svoje plusy, ale nájde aj pár mínusov.

Hlavná postava Nathan bol zaujímavý. Páčili sa mi jeho schopnosti a psychická sila. Trošku mi vadilo, že nechal ovládať a mnohokrát spravil to čo mu povedali. Čo bolo na ňom unikátne že bol vlastne jediný polovičiak a mal úžasné schopnosti. Prekážalo mi, že sa podrobil napríklad svojej sestre, ale keď už sa jej vzoprel stálo to za to. A s tými, ktorí ho podporovali mal veľmi pekný a zaujímavý vzťah. To dievča, Annalisse sa mi zo začiatku veľmi páčilo a potom mi na nej niečo nesedelo. Neviem stále ju podozrievam, aj keď pravdepodobne nič nespravila. Ale mala veľmi pekné vlastnosti, hlavne pokoru, rešpekt a vieru v ľudí.

Túto kniha považujem za veľmi vydarenú, má dobré postavy, zaujímavý dej a taktiež kvalitný námet. Všetko čo taký správny román pre mladých má obsahovať. Polozlý oplýva úžasným grafickým spracovaním, čitateľ sa nebude môcť vynadívať na dokonalú obálku. Autorka napísal perfektnú knihu, ktorá má perspektívu stať sa veľmi obľúbenou pre celú generáciu. Na knihe však cítiť, že je to autorkinna prvá kniha, lebo štýl tvorby nie je úplne vypísaný a na niektorých miestach cítiť tieto chyby. Tiež je v knihe pár hluchých miest, ale tie sú vydarene kamuflované inou skvelou scénou. Ak máte plné zuby upírov, skúste čarodejnice. Polozlý je skvelé čítanie s tou správnou dávkou akcie, drámy či lásky. Trilógia pokračuje ďalším dielom s názvom Hald Wild. Na záver musím dodať, že táto kniha bola skvelou voľbou ako prvá kniha literárnej značky YOLi, pretože určite priláka veľké množstvo čitateľov.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.

Knihu si môžte kúpiť na tejto adrese.

Recenzoval: Christine