RECENZIA: Nicholas Sparks - Najdlhšia cesta

Najdlhšia cesta človeka je život. Deväťdesiatjedenročný Ira Levvinson to veľmi dobre vie a má problém. Vo svojom vysokom veku mal autonehodu a kvôli počasiu ho dosiaľ nik nenašiel, tak pomaly chradne a podlieha zraneniam. V aute sa mu zjavuje jeho mŕtva manželka Ruth.

Spoločne spomínajú na zážitky a svoj nádherný vzťah. Sophia Danková je študentka dejín umenia. Jej priateľ ju niekoľkorát podviedol a preto sa rozišli. Rozchod však stále bolí, obzvlášť keď ju Brian stále vyhľadáva. Spoznáva však kovboja Luka a ten je úplne iný ako nafúkaný boháč. Spolu prežívajú krásny romantický vzťah. Obe dvojice sú veľmi rozdielne ale predsa len majú toho veľa spoločného, ako napríklad čistá láska.

Možno budem znieť nostalgicky či romanticky, ale táto kniha je skvelá. Nicholas Sparks zase az prišiel s originálnym príbehom. Z jeho pera každý čaká dokonalé čítanie. Príbeh bol písaný veľmi a jemne. Či už z pohľadu prvého alebo druhého páru. Bolo veľmi neobvyklé, že Sparks zvolil ako človeka, do ktorého sa Sophia zamilovala veľmi jednoduchého muža- kovboja, ktorého dennou náplňou je staranie sa o zvieratá. V súčasnej dobe je skôr raritou, pretože autorky skôr využívajú ako hlavného mužského hrdinu milionára s desivou minulosťou. Preto je kniha veľmi originálna a prekvapivá zároveň. Autor totiž postupne odhaľoval nové skutočnosti, ktoré neboli moc priaznivé a práve vtedy musí čitateľ otočiť stránku a pokračovať ďalej.

Pri porovnaní dvoch rovín hlavných postáv - Ira a Ruth & Sophia & Luke - zistíte, že napriek tomu, že vo väčšine vecí sú veľmi odlišní, majú aj čo to spoločné. Vek a tiež aj zázemie, či záľuby ich líšia ale moc lásky k tomu druhému je tá vlastnosť, ktorá ich spája.. Ira bol typický starec pretože mal tie tradičné dôchodcovské tiky. Bol to však veľmi príjemný človek a rozprávanie jeho života bolo veľmi zaujímavé a poučné, lebo toho veľa prežil. Na Ruth sa mi páčila jej precítenosť a schopnosť pomôcť človeku, taktiež jej záľuba v umení bola nádherná. Sophia bolo jemné žieňa a bola tak krásne nežná, takmer až zraniteľná, že pochybujem či sa niekomu znepáči. Určite sa mnohým zapáči aj to, že je napol Slovenka. Luke ten mal v sebe syndróm príťažlivého chlapa, lebo dokázal okúzliť, ale on si svoju vyvolenú vybral, čo bolo úžasné a čestné.

Všetky tieto postavy čitateľa dostanú svojim príbehom, ktorý nebol ohraný ako stará platňa ale veľmi unikátny a príjemný. Celý príbeh je vyrozprávaný veľmi pútavo a so silou chytiť za srdce. Koniec bol skvelým vyvrcholením celej zápletky. Čo ma tejto knihe prekvapilo bola jej hrúbka, lebo na knihu tohto autora je neobvykle hrubá. Je to však len dobre, pretože kniha by bola len ochudobnená keby bola čo i len o stránku tenšia. Najdlhšia cesta je zatiaľ Sparksova posledná kniha a nik nevie na čo sa môžme tešiť ďalej. Isté je však, že aj táto, rovnako ako mnoho ďalších jeho kníh sa dočká filmového spracovania. Je to veľmi dobré a oddychové čítanie, určite nesklame žiadneho milovníka romantických kníh či kníh Nicholasa Sparksa.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.

Kniha si môžete kúpiť na tejto adrese

Recenzoval: Christine