RECENZIA: Lauren Kateová - Slza

Lauren Kateová nie je v knižnom svet neznámy pojem. Veď sa celosvetovo preslávila bestsellerovou sériou Pád, ktorý sa budúci rok dostane aj na filmové plátna.

V novej sérii Slza presedlala od anjelov k starodávnemu mýtu o Atlantíde. Autorka siahla po rozhodne zaujímavom námete, ktorá neláka nejedno storočie len vedcov, ale aj obyčajných smrteľníkov. Príbeh bol veľmi zaujímavo rozložený, prvá polka nás hlavne zoznamovala s hlavnou hrdinkou a jej problémami. Tá druhá nás zaviedla aj na pole mytológie a nabrala väčší spád. Spoločne to vygradovalo do skvelého záveru, ktoré čitateľov uchváti. Je zreteľné, že autorka si na knihe dala záležať a nie je to len biedna zlátanina, ale zaujímavá kniha patriaca do žánru young adult.

Kateová vo svojej novej sérii využila zaujímavé spektrum postáv, ktoré sa líšili vo veľkých rozdieloch. Hlavná hrdinka Eureka mala zo všetkých postáv najviac prežité. Z jej správania je značné, že zúfalstvo, bolesť a strach zároveň ju nútilo byť nahnevanou na celý šíry svet. Čitateľ to však pri čítaní pochopí a možno ju aj poľutuje. Eureka tiež bola tiež veľmi silná osobnosť a snažila sa bojovať sama za seba. Ander bol veľmi tajomný, ale bolo super keď sa prejavil a odhalil. Brooks sa mi zo začiatku veľmi páčil, vtipom oživil scény, ale potom si ma tak trochu znepriatelil. Cat bola zas skvelá kamoška, ktorá stála pri Eureke v zlom aj dobrom a taktiež jej vtip a originalita perfektne doplnili príbeh. Z postáv, ktoré sa mi nepáčili je to určite Rhoda, ktorá sa väčšinu času správala ako typická macocha.

Slza je zaujímavá kniha, ktorú si fanúšikovia Pádu naozaj obľúbia. Je to sľubný začiatok zaujímavej série s originálnym námetom, ktorá má čo ponúknuť. Prvý diel skvele načal príhody Eureky a rovnako aj mýt Atlantídy. Autorka sa pohrala s postavami a príbehom, ktorý sa dobre číta a čitateľ si ho naozaj užije. Slza je kvalitná súčasť žánru young adult a je ideálna na letné oddychové čítanie. Takže ak sa vám páčila prechádzajúca tvorba Lauren Kate, nenechajte si ujsť ani jej novinku. Je zaujímavo spracovaná, má perfektný námet a dobré postavy. Rovnako je skvelá aj po grafickej stránke, hlavne čo sa týka obálky. Druhý diel tejto série s názvom Waterfall - Vodopád vychádza v origináli už tento október, slovenskí čitatelia sa prekladu dočkajú budúci rok. Vy však neváhajte a prečítajte si Slzu, ktorú si určite užijete.

Hodnotenie: ****

Recenzoval: Christine