Recenzia knihy Prozreteľnosť 1 – Prozreteľnosť (Jamie McGuireová)

Jamie McGuireová je mladá autorka ktorá sa narodila v Tulse, svoje detstvo však neskôr prežila v Blackwelli. Vyštudovala veľmi zaujímavý odbor, ktorý toho však nemá veľmi spoločného s knihami – rádiologická asistentka na Northern Oklahoma College. Avšak svet literatúry ulahodil jej duši oveľa viacej a preto sa momentálne venuje už len písaniu.

I keď v poslednej dobe čítam YA knihy (knihy pre mladých-dospelých) už len sporadicky, na prozreteľnosť som sa tešila už dlhšiu dobu. V prvom rade to bolo vďaka známemu menu autorky od ktorej som už nejakú tú knihu prečítala a tiež vďaka pútavej a mrazivej anotácií, ktorá moje očakávanie ešte zvýšila.

Kniha Prozreteľnosť je autorkynou prvotinou, čo je badať hlavne v štýle písania, ktoré mi miestami prišlo veľmi kostrbaté. Ale na druhú stranu považujem knihu za vynikajúci debut, pretože z deja priam sršalo, že má Jamie všetko premyslené do posledných detailov. Autorku musím taktiež pochváliť za jej snahu vodiť čitateľov za nos a neservírovať im všetko ako na prestretom stole – dej príbehu sa mi zdal byť nepredvídateľný a určite by som nepovedala, že kniha skončí, tak ako skončila.

Za negatívum považujem spracovanie hlavných hrdinov: Nina je klasickým príkladom ufňukaného a ustráchaného dievčatka, ktoré musíte v každom okamžiku vodiť za ručičku. Inými slovami počas čítania mi dosť liezla na nervy. Jared bol síce o dosť lepší, no i uňho mi niečo chýbalo, no neviem presne špecifikovať čo, ale proste to bolo niečo čo by mi hneď na prvý pohľad vrazilo do očí.

Ako som už spomínala vyššie, dej knihy Prozreteľnosť bol veľmi napínavý a nepredvídateľný. V knihe boli síce aj slabšie momenty, pri ktorých som sa trošku nudila, no čochvíľa ich vystriedalo zase napätie a akcia, ktoré boli spracované veľmi dobre. Už teraz sa teším na pokračovanie, ktoré by malo vo vydavateľstve Ikar vyjsť už tento rok v septembri.

Hodnotenie: ***

Recenzoval: Fantaztika