Recenzia knihy Poštár zvoní vždy dvakrát (James M. Cain)

Moje hodnotenie knihy: ★★★★★

Frank je večným, trošku drzým, tulákom, ktorý nemá nikde státie. Svoj život si užíva, na nikoho nieje viazaný a nikde dlho nevydrží. Nick je gréckym, priveľmi dôverčivým majiteľom hostinca Dva Duby. Cora je mladá Nickova žena, až priveľmi mladá, aby zostala verná jednému umastenému grékovi. Čo sa asi stane, ak sa títo traja ľudia stretnú na jednom mieste?

Poštár zvoní vždy dvakrát je útla knižočka, ktorú musíte prečítať na jedno posedenie. Nie kvôli malému počtu strán, ale kvôli tomu, že dej knihy vás doslova núti obracať stranu za stranou a hltať každé jedno slovo. V podstate sa ani nenazdáte a zrazu budete na konci. Ale to nieje samozrejme všetko, pretože kniha Poštár zvoní vždy dvakrát má takú veľkú charizmu, že o nej budete premýšľať ešte dlho po jej prečítaní.

Poštár zvoní vždy dvakrát je kniha plná intríg, podvodov, veľkej lásky, ale aj veľkej nenávisti. Je obrazom toho, ako nerozumne sa dokážu správať ľudia zaslepení láskou a nenávisťou. A čo všetko sú ochotní obetovať pre svoje imaginárne šťastie.

Celá kniha sa nesie v značne ľahkom duchu, niekedy som mala pocit, že sa autor na všetky udalosti pozerá s nadhľadom a podáva ich čitateľovi ako úplné banality. A presne vďaka tomuto prístupu som sa do knihy zamilovala hneď na prvý pohľad a od čítania som sa nedokázala odtrhnúť. I keď je kniha pomerne malá, skrýva sa v nej veľký potenciál, ktorý chytí za srdce nejedného čitateľa.

Na záver by som veľmi rada odporúčala knihu Poštár zvoní vždy dvakrát všetkým čitateľom, pretože si v nej každí nájde to pravé orechové.

Recenzovala: Lucia Čulenová