Recenzia knihy Pád anjelov 1 – Chamtivosť (J. R. Wardová)

J.R. Wardová je v Čechách pomerne známou autorkou, okrem série Pád anjelov jej tam vychádza aj  Bratstvo černé dýky, ktorú považujem za najlepšiu upírsku sériu vôbec. Preto som sa sa veľmi potešila, keď som zistila, že aj na Slovensku tejto autorke vyjde nejaká tá publikácia.

Od Chamtivosti som toho očakávala strašne veľa,  keďže Wardová patrí medzi mojich top 5 autorov, našťastie ma kniha vôbec nesklamala. Bolo tam veľa akcie, napätia a tiež erotiky. Kniha je samozrejme určená pre dospelých ľudí a preto autorka celý príbeh rozpráva z tej racionálnejšej stránky. Pri svojom rozprávaní využíva pohľady viacerých postáv. Tento štýl písania knihy sa mi veľmi páčil, pretože som mohla príbeh sledovať z rôznych uhľov. Ak by ste v Chamtivosti hľadali vnútorné psychoanalýzy hlavných postáv, asi by ste si neodniesli vôbec nič. Podľa mňa je to pre  knihu veľkým prínosom, veď načo sa zdržiavať vnútornými “pochybnosťami” postáv, keď sa to dá ľahko a rýchlo vyčítať z ich činov a správania.

Začiatok príbehu sa mi zdal byť trošku zdĺhavý, ale chápem prečo to tak bolo. Autorka si potrebovala pripraviť pôdu pre celú sériu. No po tých prvých pár sto stranách nutných omáčok, sa dej konečne poriadne rozbehol a ja som sa mohla tešiť z neustáleho napätia, ktoré striedala akcia. V druhej polovici som sa od knihy nemohla takmer vôbec odtrhnúť, potrebovala som sa dočítať do dokonca, aby som konečne zistila, aké prekvapenia si autorka necháva v rukáve.

Knihu srdečne odporúčam každému dospelému čitateľovi, čo má rád príbehy s nadprirodzenými bytosťami.  Taktiež Wardovej skalným fanúšikom a zároveň dúfam, že sa na slovensku začnú vydávať aj iné autorkyne série.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.

Recenzoval: Fantaztika