Recenzia knihy Komu zvonia do hrobu (Ernest Hemingway)

Ešte dnes si živo spomínam, ako ma učiteľka túto knihu nútila čítať na hodine slovenského jazyka a je to akoby včera, čo som si niekde na internete pozrela jej obsah len, aby som ju nemusela čítať.

A teraz ruku na srdce, kto sa na základnej/strednej škole správal rovnako? Keby som to mala odhadovať tak asi väčšina žiakov, veď si nebudeme predsa klamať. A nebudeme si ani klamať ak vám poviem, že teraz sa za svoje správanie cítim pekne previnilo, ale žiaľ v tom čase mi nedošlo, aký poklad držím v rukách.

Kniha Komu zvonia do hrobu je veľmi silným príbehom, rozprávaním silným mužom za veľmi zlých čias, keby vojny drancujú krajinu, ľudia prichádzajú o svoje rodiny a boja sa o holý život. No i v týchto časoch môže vzniknúť niečo prekrásne, niečo tak silné, že sa to dokáže zapísať do srdca nejedného čitateľa. Je síce pravda, že kniha je oproti ostatným autorovým knihám pomerne hrubá, ale jej kvalita a výrečnosť je o to väčšia.

I keď ide o náročné čítanie, tak si myslím, že keď sa do knihy poriadne začítate, dokážete si ju užiť od prvej stránky až po tú poslednú. Príbeh je zo začiatku písaný v pomalom tempe, ale rýchlosť gradovania sa postupne zväčšuje, čo knihe pridáva na čitateľnosti a napínavosti. Ku koncu knihy už bude stránky otáčať priam nedočkavo a text budete hltať na jedno nadýchnutie.

Knihu Komu zvonia do hrobu som čítala v novej edícií z vydavateľstve Ikar/ODEON, jej spracovanie je nanajvýš dokonalé. Celý príbeh je vytlačený na bielych stránkach čistých ako snehové vločky a tá vôňa, tak tú musíte cítiť, pre vášnivého knihomoľa jedna báseň :). V knihe je vložená plátená záložka, ktorá vám dá vždy vedieť, kde ste v príbehu skončili. V tejto edícií vychádza aj viacej klasických kníh, ktoré určite stoja za zmienku.

Recenzoval: Luc