Recenzia knihy Ak ostaneš 1 – Ak ostaneš (Courtney Coleová)

Courtney Coleová je mladá autorka, žijúca v peknom prostredí neďaleko jazera Michigan. Žije spolu so svojím šarmantným princom, milovanými deťmi a niekoľkými domácimi maznáčikmi. Na svojom konte má niekoľko veľmi úspešných kníh. Román Ak ostaneš je jej prvá kniha preložená do slovenčiny.

V knihe Ak ostaneš sa stretli dve dosť protichodné povahy hlavných hrdinov – ona je dokonalá a starostlivá umelkyňa, ktorú nedokáže nič prekvapiť a on je ľahkomyseľný rozmaznaný chlapček z bohatej rodiny.  Dokopy ich zvedie náhodná zhoda okolností a možno aj značná miera šťastia. A i keď to nie je vidieť hneď na prvý pohľad, tak obaja toho majú spoločného viacej ako dosť…

Keď som si knihu brala do ruky a začala čítať, nečakala som od nej nič svetoborné. Predsa len to mala byť ďalšia presladená kniha, ktoré všetky ženy tak milujú, no nakoniec sa z nej stalo úplne niečo iné. Dej príbehu ma zaujal už od prvých riadkov (ak poviem, že začína veľmi nevšedne tak mi verte) a v podstate môj záujem neopadol až do poslednej chvíle. Veľmi som držala Paxovi a Mile päste, aby sa im podarilo prekonať všetky príkoria a nakoniec zostali šťastný.

Páči sa mi ako sa autorka vyhrala s postavami, pretože to nie sú len bezduché bábky, poslúchajúce jej príkazy. Nie, oni s žijú svoj plnohodnotný život a  čím ďalej sa v knihe dostávame, tým nám toho odhaľujú viacej zo svojho súkromia. Na moje prekvapenie sa mi aj Pax aj Mila zdali byť vcelku dominantnými a ani jeden sa neskláňal pred tým druhým, čo pôsobilo veľmi reálne a uveriteľne.

S dejom to je ako na hojdačke, raz sme hore a napätie by sa dalo krájať a raz zase dole, kde prežívame nádherné, uvoľnené a sladké chvíle, ktoré nám dajú dostatočný priestor si oddýchnuť a pekne zrelaxovať.

Ak ostaneš je skvelou romantickou knihou, ktorá je plná odhodlanie, optimizmu a dobrej nálady. A práve preto ju vrelo odporúčam všetkým čitateľkám ktoré hľadajú príjemnú knihu s ktorou by mohli stráviť niekoľko pekných chvíľ.

Hodnotenie: *****

Recenzoval: Fantaztika