RECENZIA: John Green - Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín

John Green je tu zas! Niežeby napísal novú knihu, ale na Slovensko sa dostala jeho v poradí druhá vydaná kniha s názvom An Abundance of Katherines.

Jeho predchádzajúce knihy si získali svet. Aljaška svojou unikátnosťou, Hviezdy svojou emotívnosťou a Mestá geniálnosťou. Predvídateľnosť však bola iná. Autor do nej vložil svoje ďalšie bláznivé nápady, ktoré vytvorili celý príbeh. Už len tá myšlienka s pamätníkom Františka Ferdinanda bola šialená, ale zároveň neopakovateľná. Musím však priznať, že som čakala viac. Predchádzajúce knihy som zhltla a tu som sa občas nudila. Príbeh mal zaujímavú pointu a perfektné spracovanie, ale čosi mi tam chýbalo. Akosi som sa nevedela vžiť do príbehu, aj keď som sa celkom bavila na zážitkoch hrdinov.

Práve hrdinovia boli klasicky "greenovsky" čudní. Colin bol génius, v pohode chalan a dobre premyslená postava. Avšak tá jeho matika a poučka mi celkom dobre pílili nervy. Všetky tie grafy ma neskutočne vytáčali, no akoby som bola na hodine matematiky. Dalo sa to prežiť, ale podobné záležitosti nemám veľmi v láske. Ako postava sa mi Colin celkom páčil, bola vnímavý, sympatický a príjemný. Nebol to superhrdina, ale normálny chalan, čo sa mi pozdávalo. Hassan bol zas totálny exot. Páčili sa mi tie ich doťahovačky a rozprávanie v iných jazykoch. To bolo určite originálne v porovnaní s inými knihami a veľmi sa ma to zaujalo. Lindsay sa mi veľmi pozdávala, strašne šikovná baba, vtipná a človek, s ktorým by som si určite sadla. Postavy teda beriem pozitívne, lebo sa mi vcelku páčili.

Poučka je zvláštna kniha, ale beriem ju viac menej pozitívne. Má skvelý námet, ktorý John Green vynikajúco spracoval a perfektne napísal. Čítanie som si užila, aj keď to nebolo niečo úplne neprekonateľné. Ak máte radi nezvyčajné knihy, ktoré nie sú na dennom poriadku knihomoľa, môžem vám túto knihu odporučiť. Ale ak hľadáte niečo ako Na vine sú hviezdy, tak ste na omyle. Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín je dobrá kniha, ktorú sa oplatí prečítať a môžem ju vrelo odporučiť. Nemáte dosť kníh Johna Greena? Na jeseň vychádza Nech sneží, román na ktorom pracoval s Maureen Johnson a Lauren Myracle. A v roku 2016 sa dočkáme jeho poslednej knihy a to Will Greyson, Will Greyson, ktorú stvoril s Davidom Levithanom! Pekné čítanie!

Recenzoval: Christine