RECENZIA: J. A. Redmerská - Radšej vždy

Pred piatimi mesiacmi bolo všetko iné. Camryn Bennetová bola stratené dievča bez zmyslu života a Andrew Parrish sa túlal bezcieľnym bytím. Potom ich však osud spojil a jediná spoločná cesta autobusom spojila ich životy do jedného.

Teraz sú spolu šťastní, zasnúbení a čakajú potomka. Ich radostné dni však zasiahne krutá hra osudu. Obaja sa pokúšajú nájsť nový zmysel života a pokoriť bolesť. Camryn však v sebe dusí zármutok a skrýva sa za pretvárku. Preto sa spoločne vyberú na ďalšiu cestu. Ich cieľom je znova nájsť nájsť samých seba a uniknuté šťastie. Zostáva im len užívať si, milovať a hľadať. Lásku, zmysel a správnu cestu.

Radšej nikdy spravilo sa na slovenskej, ale rovnako aj na českej, knižnej scéne poriadny rozruch. Neobyčajná kniha s neuveriteľne nádherným príbehom. Autorka knihu perfektne napísala a uviedla nás to nádherného príbehu dvoch úžasných mladých ľudí. A ani nie pol roka po tom ako som čítala prvý diel je to druhý. Výrazný príbeh a postavy sú späť a dej pokračuje. Redmerská nám opäť dala pár chvíľ, počas ktorých bolo naozaj ťažké nadýchnuť sa a čím knihu neuveriteľne vygradovala a dala jej správnu emóciu. Priamo nadviazala na predchádzajúcu knihu, čo bolo fajn a zaujímavo to stupňovalo. Avšak aj napriek mnohým výhodám romantického deju, bolo to mierne slabšie ako prvý diel, čo ma mierne sklamalo. Čítanie som si však užila, preto si nemyslím, že by autorka spravila nejakú chybu, práveže zafungovali postavy a chémia, čo si čitatelia náramne užijú.

Kto potrebuje psychiatrov? Na čo sú komu životní koučovia, motivátori a poradcovia? Nech idú všetci do riti. Stačí sa z času na čas zahľadieť na nočnú oblohu a ponoriť sa do nej.

V celkom príbehu aj napriek zaujímavému spektru postáv, sa prevažne stretávame s hlavnou dvojicou a to s Camryn a Andrewom. Tieto dve zaujímavé postavy mali medzi sebou neveriteľnú chémiu a spojitosť. Camryn mala svoje slabé chvíľky, keď to chcela vzdať. Život pre ňu pripravil nejeden zložitý okamih, či hodenie polena pod nohy zo strany osudu. Veľmi som ju obdivovala, pretože aj napriek občasnému zaváhaniu a kroku vedľa všetko zvládla. Andrew to tiež nemal ľahké, jeho odvaha a kuráž však bola fascinujúca. Spolu tvorili úžasný pár, ktorý čitateľa zaujal svojou priamosťou, vážnosťou, ale zároveň humorom. Viacero scén bolo vážnych, ale autorka využila svoj skvelý štýl a tieto momenty stratili váhu a pobavili, čo naozaj oceňujem. Neviem ktoré ďalšie postavy ma zaujali viac, pretože pri čítaní som sa zamerala na osudy tých hlavných, ale samozrejme skvele doplnili dej a vytvorili dokonalú skladačku.

Nejdem viac spomínať, že dvojdielna séria J. A. Redmerskej je perfektná, skvele napísaná a premyslená jednoducho do bodky. Veľmi sa mi páčila použitá hudba, hoci jej nebolo veľa, už len ten výber a kombinácia, ma dostali. Prišlo mi, že druhý diel aj celkovo postavy sú viac dospelé a príbeh dostal dávku vážnosti. Áno, prvý diel mal v sebe viac vášne aj iskry, ale i v tom druhom si určite prídete na svoje. Oba ma dostali a patria k mojim obľúbeným za tento rok a myslím, že po Redmerskej budem v budúcnosti siahať ako po istej a kvalitnej autorke. Takže na záver, aj napriek drobnému zaváhaniu kniha nesklamala, ja som si ju užila do po poslednej stránky a vrelo ju budem odporúčať ďalej.

Recenzoval: Christine