Psychológia pre -násťročných

Psychológia pre -násťročných pozostáva z piatich kategórii, ktoré píšu o všetkom, čo tvorí človeka, ale nie je to možné vidieť ani chytiť. Ľudská osobnosť je veľmi zložitá, neustále sa vyvíja, mení a preto je veľmi ťažké pre odborníkov skúmať ju a priniesť svetu osvedčené informácie.

Každá skupina tém je rozdelená na niekoľko kapitol a každá z nich má vždy presne len dve strany. Ponúka potom tak akurát obsahu, aby jeho čítanie čitateľa pútalo a nezačal si pritom pripadať, akoby v rukách držal učebnicu do školy. Väčšinou to boli také tri odstavce textu doplnené ilustráciami. Kniha má naozaj veľmi pekný dizajn - čistý, prehľadný, elegantný a pre mladého tínedžera štýlový.

Zaujímavé boli pre mňa samostatné okienka, ktoré hovorili o rôznych pokusoch psychológov, ktorými sa snažili viac porozumieť ľudskému správaniu. Niektoré boli svojou jednoduchosťou veľmi chytré a dokázali tak priniesť dôležité poznatky. Mňa by takéto veci asi nikdy nenapadli (preto ani nie som psychológ, všakže). Takisto sa mi veľmi páčili zvýraznené citáty slávnych psychológov - mám rada takéto výroky ľudí, ktorí pre svet niečo urobili. Čo sa týka textu som však čakala trošku osobnejší prístup a sem-tam to mohlo byť šmrncnuté vtipom autora, pretože viem, že aj náučná literatúra sa dá takto napísať.

V knihe nájdete rozmanité témy, každý si nájde to svoje, čo ho zaujíma a chcel by sa o tom dozvedieť viac. Často som pri čítaní cítila prekvapenie, pretože vždy je pre mňa zvláštny fakt, koľko vecí máme ako ľudia spoločných - ako sa v množstve situácií správame rovnako - a predsa je každý jeden človek jedinečný. Zdá sa mi to až také fascinujúce.

Od autora vyšla aj ďalšia kniha s názvom Heads Up Philosophy. Ja-neznalec som vlastne taký filozofickejší charakter očakávala už aj od tejto knižky, no na začiatku ma autor hneď vyviedol z omylu a poučil ma, čo to tá Psychológia vlastne je. Dúfam, že u nás vyjde aj toto druhé dielo, pretože takéto knižky knihovničku a čitateľa môžu len a len obohatiť.

Recenzovala: Alena Vikartovská