Čtenářská recenze: Zdeněk Pohlreich – Prostřeno bez servítků

Pan Pohlreich mne zaujal svým přístupem k vaření i celkovým dojmem, proto jsem se rozhodla pro koupi jeho knihy. Po zjištění, že obsahuje také jeho vlastní zkušenosti ze života jsem byla nadšená a knihu s radostí otevřela. Mohu vás ujistit, že pokud jste si o tomto kuchaři mysleli něco zlého, tato kniha vás přesvědčí o tom jaký je to milý člověk, který se jen snaží zachránit nás před tím, co na nás všude, co se týče gastronomie, padá.

Kniha je velmi dobře zpracovaná, každou kapitolu vždy začíná nějaký vlastní popis života a zážitky a zkušenosti z mládí, celkový pokrok a vzpomínky. Je to taková malá zpověď pana Pohlreicha a že se toho dozvíme hodně, není pochyb. Píše jak prožil své dětství a studium a také o současnosti. Celým svým příběhem mne ještě více přesvědčil o tom, že je to opravdu člověk na úrovni. Spousta lidí ho nemá ráda pro jeho slovník, ale mě se to k němu velice hodí a myslím, že to už k němu i patří. Je to silný kuchař a tím si získává autoritu. Jak by jinak dosáhl takového respektu ve své restauraci?

Recepty jsou skvostné, najdete zde několik druhů masa a ryb, které možná ani neznáte. Vlastně jsou zde recepty seřazeny od předkrmu až po dezert, doplňují je milé fotografie a u některých najdete i značky CAFE IMPERIAL, což znamená, že si na ně můžete zajít i do Pohlraichovy restaurace... Člověk by měl tušit, že jde o recepty spíše pro restaurace, protože některé jsou svými potravinami pro normálního člověka u nás nedostupné. I tak si tam každý alespoň nějaký recept najde. I já sama jsem se už pustila do některých receptů a pokud by mi možnosti dovolili určitě bych zkusila i ty složitější recepty.

Knihu bych doporučila nejen těm, kteří mají v oblibě pana Pohlreicha, ale také všem milovníkům dobrého a kvalitního jídla.

Na závěr bych připomněla Pohlreichovo zásadní pravidlo: Vezmi co nejkvalitnější suroviny a udělej s nimi co nejméně, protože nejlepší kuchařka bude stejně vždycky matka příroda.

Autorkou recenze je Lucie Mácová