Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín / John Green

John Green je jeden z najznámejších autorov, ktorý píše príbehy, ktoré chytia za srdce nejedného mladého človeka. Jedny tvorbu tohto autora neznášajú, iný zas milujú.

Ja Johna Greena zbožňujem. Svojimi knihami ma vie dostať a ja mu ich verím. Zbožňujem jeho svojský štýl písania, ktorým je známy a milujem jeho originálne nápady pri ktorých nikdy neviete čo sa stane na ďalšej stránke. Navyše John Green vie skvele pochopiť "tínedžerov". Neodcudzuje nás za naše často hlúpe chyby a unáhlené konania, ale chápe nás a vie sa vžiť do toho aké je to byť mladým. Do svojich kníh pridáva krásne myšlienky, ktoré pridávajú na výnimočnosti príbehu a ja tie myšlienky milujem, pretože sa dá nad nimi zamyslieť a vždy vám niečo dajú. Jeho knihy nie sú dokonalé a nikdy nebudú, ale svojou nedokonalosťou sú o to krásnejšie.

Budúcnosť vymaže všetko, neexistuje žiadna miera slávy ani geniality, ktorá by človeku umožnila prekročiť vlastné zabudnutie.

Kniha o dvoch bláznivých chalanoch z čoho jeden je geniálny žid a druhý tučný arab, ktorý miluje sudkyňu Judy je Greenova klasika. Aj keď zároveň mi príde niečim odlišná od jeho predchádzajúcich kníh. Neviem v čom, ale hádam na to raz prídem... Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín je skvelá originálna kniha. Neviem kde John Green chodí na tieto nápady, pretože často iba krútim hlavou nad tým čo všetko dokáže povymýšľať. Táto kniha je skrátka bláznivá a šialená. Veď už len ten názov knihy hovorí, že toto bude niečo iné a zaujímavé.

Mňa na knihe odhliadnuc od všetkej tej bláznivosti a originality dostali aj neskutočne vtipné hlášky, ktoré sú nezabudnuteľné a je nemožné sa na nich nezasmiať. Celý dej knihy sa nesie vo vtipnom duchu a ja mám z toho obrovskú radosť, pretože je skvelé, keď si dokážete pri knihe oddýchnuť a ešte k tomu schuti zasmiať. Naposledy som od Greena čítala Papierové mestá (čo je už celkom pekná doba) a očividne som aj zabudla ako strašne mi chýbal Greenov zmysel pre humor. On vie aj z tragédie spraviť vtipnú komédiu.

Kľúče sa odkiaľsi vynoria, keď sa zmierite s tým, že pocestujete autobusom a Katheriny sa vám zjavujú, keď už pomaly prestávate veriť, že na svete je ešte jedna taká.

Mne boli strašne sympatické postavy knihy. Všetky! Dobre.. takmer všetky... Ale nejdem vám prezrádzať kto mi tam vadil, pretože to pochopíte, keď to budete čítať. Čo sa týka hlavného hrdinu Colina toho som si obľúbila. Colin je totižto zázračné dieťa čo znamená, že čítať vedel už v dvoch rokoch a vedel si zapamätať všetko čo ho zaujalo (menšia poznámka... jeho zaujímalo všetko). Avšak Colin mal strach, pretože len málo zázračných detí sa dokáže stať plnohodnotným géniom. Bál sa, že je už odpísaný a že ako zázračné dieťa nestojí za nič. Navyše ho trápili všetky Katheriny od ktorých dostal kopačky... Colin bol zlatý chalan. Aj keď si nedôveroval a podľa mňa by mu nechýbalo troška viac sebavedomia bol celkom zábavný a milý. Nevadil mi a bavilo ma čítať jeho myšlienky.

Myslím, že Boh kašle na to, či mám alebo nemám psa, alebo či žena nosí šortky. Ale myslím, že nekašle na to, či si dobrý človek.

Colinov najlepší kamarát. Tučný, arabský chalan Hassan, tak to je už iná šálka kávy. Je šialený, všetko, ale naozaj všetko berie s humorom a všetko obracia na srandu. Aj vo chvíľkach kedy by mal byť na dne sa smeje ako zmyslov zbavený. Aj keď vo svojom živote má nejaké tie komplexy, nebránia mu v tom aby si užíval života. Hassan je skvelá postava, ktorú si zamilujete a budete zbožňovať jeho vtipné poznámky.

Ja som si knihu maximálne užila. Čítanie tejto knihy bola jedna veľká jazda! John Green ma zasa nesklamal a ja ostávam jeho verným fanúšikom. Som rada, že som si túto knihu prečítala a už sa veľmi teším, keď u nás vyjde jeho kniha Will Grayson, Will Grayson. Vyjsť by mala 1.2.2016, ale verím, že ten čas ubehne rýchlejšie než si vieme predstaviť. Čo sa týka Poučky o podstate predvídateľnosti Katherín, tak ja knihu môžem len a len odporúčať!

Recenzoval: Kristy Drážovská