Posvätný pokoj vás zasvätí do sveta tantrickej jógy a spriaznených duší

Tantrická joga pomáha telu, mysli a duši spojiť sa s partnerom s takou intenzitou, akú človek pri bežnom vzťahu nezažije. Je zmyselná a vhodná pre ľudí, ktorí skutočne v niečo veria.

Amber St. Jamesová nevie, v čo veriť. Má dvadsaťdva rokov a všetko svoje úsilie vynakladá na štúdium medicíny, aby sa stala pediatričkou. Je jednou z najlepších študentov v ročníku, preto nemá čas na mužov. Zlom v jej živote nastane v okamihu, keď potrebuje urobiť skúšku z ľudskej sexuality. Tento predmet je pre ňu veľkou neznámou – z náboženských aj osobných dôvodov.

Dash Alexander je tým najvyhľadávanejším učiteľom v Lotose. Vďaka svojmu výnimočnému štýlu učenia, pokojnej povahe a sexi telu sa ženy okolo neho zbiehajú ako supy. Keď sa dozvie o Amberinom probléme so záverečnou prácou, ponúkne jej pomoc. Má však jednu podmienku. Amber má byť jeho asistentkou na hodinách tantrickej jogy. Dash postupne preniká do Amberinej mysle aj duše, lenže z fyzickej stránky stojí medzi nimi vážna prekážka, niečo, čo je pre Amber posvätné.

Hlavná hrdinka mi veľmi liezla na nervy

Tento článok začnem asi opisom Amber. Krásna, inteligentná a veriaca študentka medicíny sa pre rozšírenie svojho obzoru ponúkne sexi chlapovi ako asistentka pri jeho hodinách tantrickej jógy. Čím viac jej dáva autorka priestor, tým viac si búcham knihu o hlavu jej veľkou náladovosťou. Nikomu nedôveruje, každého podozrieva, jej viera je pre ňu všetko a ako študentka medicíny nežije, len študuje (rozumiem, toto štúdium je náročné, ale tu to bolo až prehnané). Tak veľmi sa zamerala na svoj profesionálny život, že ten osobný jej unikal pomedzi prsty, a tak sa v momente zamilovala do prvého chlapa, ktorý dobre bozkáva a je pozorný k ženám. Dash jej našťastie lásku opätoval, aj keď sa mi to zdalo byť až moc ideálne, ale tak… je to erotický príbeh.

Dash. To je kapitola sama o sebe. Prišiel mi veľmi sympatický. Taký ten typický a veľmi príťažlivý muž, ktorý hneď vie čo chce a tvrdohlavo si ide za tým. Za mňa môže byť. Len ako je možné, že v živote mal už mnoho žien a tu sa za pomaly ani nie týždeň a pol zamiluje do prvej žabky, ktorú zbadá, len pre súzvuk ich duší? V tej ich láske mi proste chýbalo čaro, zato vášeň bola dokonalá, to sa musí uznať.

Myšlienka duší v spektre nášho sveta sa mi veľmi páčila. V poslednej dobe sa sama o podobné veci zaujímam, preto bolo milé poznať aj názor niekoho iného, v tomto prípade samotnej autorky, ktorá ho preniesla na hlavných hrdinov. Veríte na spriaznené duše? Našli ste už tú svoju?

Audrey Carlan sa snažila o dokonalú zápletku, ale podľa môjho názoru jej to moc nevyšlo. Neviem ako vy, ale ja som jej zámer odhalila hneď, než ku gradovaniu problému vôbec prišlo. Nebolo to na škodu, ale vďaka tomu môžem tvrdiť, že ma kniha ničím výnimočným neprekvapila. Ach, zase to naše známe klišé, pre ktoré mnohí zatvárajú knihy bez toho, aby ich dočítali.

Oceňujem priamosť, s akou sa tu stretávame. Často pri čítaní erotických príbehov autorky všemožne obaľujú ľudské pohlavné orgány a túžby do rôznych pomenovaní, že si pripadám, akoby to písala nejaká tínedžerka. Preto hodnotím veľmi pozitívne, že Audrey Carlan si nedáva servítku pred ústa a reálne opisuje veci tak, ako sa skutočne majú, čo dokáže čitateľa upútať.

Komu knihu odporúčam

Autorka píše jednoducho, ale vecne. Nemôžete od príbehu očakávať nejak veľmi komplikovaný dej, no o to lepšie sa číta. Vďaka erotickému nádychu je kniha príjemným spestrením chladných večerov. Aj napriek tomu, že som zápletku odhalila hneď na začiatku a happy end je cítiť na každej strane, som si čítanie užila. Pohľady priameho rozprávača sa striedajú z pohľadu oboch hlavných hrdinov, vďaka čomu prenikneme viac do ich mysle. Kniha sa určite bude páčiť žienkam, ktoré milujú romantické príbehy plné erotiky a vášne.

Taktiež sa mi páčilo prepojenie jógy v celej knihe, pričom na začiatku každej kapitoly boli vysvetlené niektoré pozície alebo čakry. Pre mňa ako laika v tomto odbore to bolo obohacujúce čítanie, kde som sa dozvedela aj mnoho nového a rozšírila som si vedomosti v tejto oblasti.

Recenzovala: Jana Paveleková