Čtenářská recenze: Pohádkový rok s medvídky - Moje první čtení

Tak tuto knihu jsem koupila své dcerce, protože mě zaujal název, zvláštní členění knihy do jednotlivých dnů v roce a také spousta krásných ilustrací. Dcerka má velice ráda medvídky, takže se to u nás hemží nejen spousty plyšových medvídků od nejmenších až po největšího asi 70cm velkého medvěda, ale máme i hodně knížek o medvědech, které si rády čteme a prohlížíme.

Kniha Pohádkový rok s medvídky vypráví příběhy medvídka Neda, jeho kamarádů medvědích dvojčat Pídi a Toma a malého broučka Káji Kájína Brouka. Začíná stejně jako kalendářní rok 1.lednem, je rozdělena na 365 dní během celého roku, každý den je krátký příběh nebo pokračování příběhu, končí Silvestrem.

1.ledna se medvídek Ned probudil hlady a šel hledat něco k jídlu. Potkal broučka Káju Kájína Brouka a místo aby ho snědl, skamarádili se. Společně si našli domeček ve stromě (stromodům), který vybavili nábytkem a schody. Brzy je navštívili jejich sousedi medvědí dvojčata Píďa a Tom. Ned jednou při procházce zabloudil, našly ho 2 děti, Mařenka a Kamil. Ned u nich v domku přespal a po návratu domů je seznámil s medvídky a broučkem.

Ned a jeho kamarádi se seznámí se spoustu dalších zvířátek, se kterými se skamarádí a mnohým i různě pomůžou. V lese se setkáme s nemocnou vránou Krákorkou, které pomůžou uzdravit, trpaslíkovi Michálkovi vrátit se v balónu domů, postaví nový most přes řeku. Setkají se s žábou Kuňkou, s labutí Růženkou, se včelkami Pilňuškou a Jájou, s myšákem Pufem, veverákovi Jindrovi pomůžou najít nový domov a dokonce i lásku u veverky Lindy. Brouček Kája se zamiluje do vrzalky Kajušky a dokonce mají svatbu. Na Nedův stromodům se nastěhuje rodinka ptáčků, kteří vysedí malé ptáčátka, ty potom Ned učí létat.

Medvídci a jejich přátelé během roku uspořádají oslavu narozenin, maškarní bál, oslaví Velikonoce a Vánoce, navštíví město, prožijí dobrodružství při stanování. Co všechno se medvídkům a jejich přátelům přihodí, to se dovíte v této knize.

Knížka je moc pěkně napsána, na 237 stranách se toho zažije během celého roku s medvídky opravdu hodně. I když je rozdělena na 365 dní v roce, určitě ji budete mít přečtenou dříve, alespoň my jsme ji s dcerkou přečetly za pár večerů. Kniha je bohatě ilustrována, dětem se bude líbit. Myslím, že tam najdou i hodně ponaučení.

Autorkou recenze je Andrea Frýzová