Papierová princezná - Erin Watt

Erin Watt (Elly Kennedy s Jen Frederick dokopy, obe veľmi úspešné americké spisovateľky) sa podarilo napísať YA, ktorá je právom #1 bestseller.

Táto knižka je úplným šialenstvom. Nepamätám si, kedy naposledy som prečítala knihu za jediný deň, ale toto ma totálne ,,zjedlo". Bola som nadšená. Už počas čítania som si objednávala druhú knižku, pretože už od začiatku sa ma držal pocit, že toto bude supernova s neuveriteľným potenciálom. Už je to skoro týždeň, čo som ju dočítala, ale na tisíc percent viem, že akonáhle ku mne dorazí the Broken Prince, tak všetko ostatné pôjde bokom, pretože toto je moja nová závislosť.

,,Možno si prišla o rodinu, ale už nie si sama, Ella. Odteraz si Royalová.”

Pri pohľade na obálku sa moje romantické srdiečko potešilo, no racionálna časť mňa mi našepkávala, že to bude otrasne klišoidná presladená rozprávka so šťastným koncom. Ja som to tejto racionalistke uverila, no to som ešte nevedela, čo sa udeje. To bolo na tom to najlepšie, celučičké to prekvapenie a zistenie, že môj odhad bol totálne zlý. K obálke, je krásna, ale tá zlatá korunka v originálnej americkej verzii ma nadchla viac ;) pardón, a to som totálny #pinklover, no tá korunka mi prišla detská, vôbec z nej nesrší tá drzosť a silné postavenie ako z tej zlatej :) Ružová prezrádza presladený príbeh, no pravda je niekde inde. K obsahu sa viac hodí tá pôvodná.

,,Nikdy to nebude môj domov. Nepatrím do nádhery, ale do špiny. Tú dobre poznám. V nej sa cítim dobre, pretože špina neklame. Nie je zabalená so pekného obalu. Je presne taká, aká je.”

V tejto ,,rozprávke” je všetko. Luxus, špina, alkohol, drogy, sex, ponižovanie, povyšovanie, stávky... všetko tak ako naozaj. Úprimné, bez servítky a skrášľovačiek, jednoducho tak ako im ústa narástli, bez hanby, na rovinu a pravdivo. Nevadilo mi to. Žiadne skryté detaily, na nič sa nehrali. Hltala som im každé slovo.

Royalovci. Ešte aké krásne meno sa im trafilo! Piati fešní bratia, kamoši, ktorí teda nemali v pláne Elle nič zjednodušovať. Rovno ju hodili do levovej klietky a zabávali sa, keď videli ako sa šelma oháňa pazúrikmi. Nie však naozaj. To oni boli tým levom a dominantným elementom, od ktorého závisel celý jej blahobyt. Keby bola Ella len ubolené, nevinné dievčatko, nikdy by sa jej nepodarilo nakopať im zadky a vziať si slovo, no myslíte si, že Royalovci dali?? Nikdy nehanbiaci sa Easton, nikdy neusmievajúci sa Reed, nikdy nemýliace sa dvojičky Sebartian a Sawyer, no a nikdy doma nebývajúci, no celkom milý Gideon. Každý z nich je bohatým chuligánom a nenapraviteľne príťažlivým lámačom dievčenských sŕdc. Ich vzťahy budú komplikované, ako rýchlo si budú obľubovať svoju novú sestru, ak vôbec???

Príbeh mal rýchly vývin (to ale tiež záleží aj od toho, ako rýchlo čítate). Udalosti sa striedali, Reed bol len mrzutejší, no a čo nedovolil Reed, bolo zakázané. Toto klišé sa mi však páčilo. Dotváralo to tú hierarchiu atmosféry, aká sa tam hodila. Reed bol neoblomný a presne taký aj mal byť, pretože to je proste Reed a nikto nikdy nevie, čo vyvedie. Takže napínavosť a nepredvídateľnosť v knižke rozhodne nechýbajú.

,,Osud je pre slabochov - ľudí, ktorí nemajú dosť sily alebo vôle vytvoriť si život, aký potrebujú.”

Dve postavy ma totálne štvali. Ella a Reed. Reed, pochopiteľne, lebo to bol rozmaznaný parchant a myslel si o sebe, že je prinajmenšom pánom sveta. No a Ella za jej obscénne reakcie. Niekedy by som ju nakopala za to, akú kravu zo seba robí, ale myslím, že to je len otázkou výchovy a prostredia.  Ja by som nemohla byť drzá a na očiach jej spôsobom, no fungovalo jej to a za celkový dojem z knihy jej to odpúšťam. Ella nie je žiadna útla Popoluška. Je smelá, silná, odhodlaná, a to robí príbeh (pri Royalovskej drzosti) ešte pútavejším, vzrušujúcejším a strhujúcejším.

Musím sa priznať, keď som knihu čítala, nevnímala som realitu, napísala som Sime: ,,Ešte asi päťdesiat strán a budem plakať, že je koniec.” Síce som neplakala, ale smutná som, pretože táto nepredvídateľná a nezadržateľná lavína ma prevalcovala. Zo stránok cítiť tú drzosť, eleganciu, odmeranosť a prísľub niečoho veľkého. Taká opantávačka zmyslov. Dokonca ešte aj teraz pri písaní recenzie som taká zažraná, že si nevšímam, že sa mi vybíja baterka. Ďakujem mojej úžasnej aplikácii, ktorá mi automaticky ukladá každé slovo.

,,Ty si myslíš, že tam vonku je nejaký chlap, ktorý neubližuje? To chlapi robia, Ella. Ubližujú.”

Dostalo sa mi očakávanej supernovy pocitov. Miešalo sa to vo mne ako po veľkom tresku, proste som nevedela, čo robiť. Musela som len čítať a keď som nemala čo čítať, musela som ísť spať, aby som si sama v noci peši nedošla kúpiť ďalšiu časť :’D na druhý deň ma však čakala maturita.

I keď koniec sa trošku spomalil. Dostala taký ležérny nádych a prešla na inú tému a úplne tým zmenila atmosféru. Bolo to sladké a zábavné, ale tak nejako sa mi to tam nehodilo. Jednoducho tá situácia sa sama prosila o nejaký ,,kiks”, ktorý to zamotá a hodí nás to späť do levovej klietky.

,,Auden napísal, že keď človek spadne z neba po katastrofe, má pred sebou budúcnosť a nemá zmysel uvažovať nad stratou. Zažil však niečo podobné? Napísal by tie slová, keby žil môj život?”

Prepadávala som sa, bola som v koncoch, panikárila som pri posledných stránkach, myslela som, že sa rozplačem. Takže som úplne spacifikovaná, prevalcovaná a totálne navnadená na ďalšie zvraty. A určite odporúčam prečítať si ;) pretože knižka akčná, romantická, drzá, uveriteľná, napínavá a nesmierne chytľavá!! ;)

Recenzovala: Simona Tlacháčová