Odvrátená tvár lásky

Na začiatok recenzie by som chcela napísať, že som veľmi rada, že slovenské vydavateľstvo pokračuje vo vydávaní kníh od tejto autorky. V origináli som od nej zatiaľ neprečítala žiadnu knihu celú, preto ma preklad vždy poteší. Jediné, čo vnmímam pomerne negatívne je obálka. Oveľa viac sa mi páči paper-back aj dizajn obálky v originálnej verzii. Nehovorím, že naše vydanie je zlé (aspoň sa hodí ku knihe...), ale jednoducho si neviem pomôcť a bola by som radšej, keby sme obálky prevzali, aspoň v tomto prípade.

Tate sa presťahuje k staršiemu bratovi, kde stretne aj Milesa Archera, pilota, ktorý ju od začiatku priťahuje. Nie, nezamilovala sa doňho. Len sa jej fyzicky páčil, a z jeho strany to bolo rovnaké. Aký vzťah z toho mohol zvniknúť? Myslím, že je vopred každému jasné, čo z toho bolo. Ako udržať vzťah, v ktorom platia na pohľad jednoduché pravidlá: Nepýtaj sa na minulosť a nerátaj s budúcnosťou...

Knihu som dokázala prečítať za dva dni (čo je po mojej relatívne nazvem to "čitateľskej pauze", keď som čítala naozaj málo, slušný výkon). Môže to byť spôsobené aj tým, že som pred touto knihou dočítala hrubú knihu Hry o tróny, a táto kniha je skôr oddychová. Vlastne, povedala by som, že všetky knihy od tejto autorky sú také oddychové. V jednoduchosti je krása, nie?
V knihe sa striedajú časti, ktoré sú písané z pohľadu Tate (hlavnej hrdinky) a sú písané v prítomnosti. Striedajú sa z o niečo kratšími časťami, ktoré píše Miles a tie sa týkajú jeho minulosti, čo nám pomáha jeho postavu pochopiť. Zo začiatku som bola voči takejto forme písania skeptická, ale autorka to vymyslela naozaj šikovne. Vďaka tomu, ako to dobre skombinovala, si čitateľ dokázal vytvoriť dobrý pohľad aj názor na Milesa ešte skôr, ako samotná hlavná hrdinka jeho minulosť mohla odhaliť. Čiže aj keď sa mi ten štýl písania zo začiatku nepozdával, som spokojná, že to tak autorka vyriešila. Predsa len to bolo omnoho lepšie.

Čo sa týka postáv, Tate mi prišla ako klasická postava v romantickej literatúre. Nebola pre mňa nijako špeciálna, takže sa nedá povedať, že by som ju extrémne obľubovala, ale nebola ani nesympatická.  Mám pocit, že všetky hlavné ženské postavy kníh tejto autorky pre mňa nebývajú charakterovo ničím špeciálne. Čo sa týka tých mužských postáv, tie sú vždy dokonalé, ale na druhej strane tajomné. No a hlavná hrdinka tú tajomnú stránku mužskej postavy odhaľuje. To bolo len také ľahké zhrnutie, ktoré platí aj v prípade tejto knihy.

Autorka nezabudla knihu okoreniť pikantnejšími scénami a fyzickým vzťahom hlavných postáv, takže ak takéto scény v knihých obľubujete, prídete si na svoje. Štýl písania, ktorý autorka používa je ľahko čitateľný a taký... jednoduchý. Chcem tým povedať, že aj keď je jednoduchý, je veľmi dobrý. Vyhovoval mi po každej stránke, počas knihy som sa nenudila, aj keď sa práve nediala nejaká akčná scéna.

Pre mňa sú jej knihy oddychové a táto nebola výnimkou. Zložité kombinované dejové zápletky alebo bojové scény v nej nehľadajte. Napriek tomu autorka dokáže ponúknuť kvalitný príbeh, ktorý sa mi v konečnom dôsledku aj celkom páčil. Koniec knihy som úplne očakávala, ale boli aj scény, ktoré ma prekvapili, ale jedna konkrétna (ktorú by som naozaj rada opísala, ale je úplne na konci a bol by to OBROVSKÝ spojler, tak to skúsim aspoň takto), ktorá ma prekvapila a zaujala, bola na môj vkus málo opísaná a rozvitá. Bola to zaujímavá situácia, do ktorej autorka postavu dostala a bola som sklamaná, že prebehla tak neuveriteľne rýchlo. Vlastne tá situácia úplne zmenila záver, preto si podľa mňa zaslúžila o niečo viac pozornosti.

Ak by som mala knihu nejako zhrnúť, celkom sa mi páčila. Myslím, že si ju budem pamätať, aj keď medzi moje NAJTOP obľúbené knihy sa nezaradila. Bola príjemná, bola oddychová a pomohla mi odreagovať sa od písomiek a učenia na konci školského roka, za čo jej som a budem vďačná :D. Ak máte potrebu nejako sa odreagovať, po tejto knihe siahnite, je to naozaj príjemné riešenie :).

Recenzovala: Kristína Veselská