Odvrátená tvár lásky

Colleen Hooverová nie je na knižnom trhu žiadnou novinkou. U nás sa  preslávila svojou knihou Beznádejná a neskôr knihami Stratená nádej a Život jedna báseň. Vtedy ma absolútne nelákala, aj keď na ňu boli vždy pozitívne ohlasy. Teraz dosť ľutujem, že som sa k jej knihám nedostala skôr.

Nečítam romantiku. A ani vo sne by som si nekúpila knihu, ktorá sa volá Odvrátená tvár lásky. Pretože je jasné, o čom to bude. Ale keďže ju napísala Hooverová, tak by som si ju kúpila. Colleen píše absolútne neskutočne a pútavo. Jej príbehy sa čítajú nehorázne rýchlo a nemôžete sa od nich odtrhnúť práve kvôli tomu štýlu písania. Jej knihy sú krásne a silné a sladko-romantické, ale tak perfektne napísané, že mi to je jedno. Odvrátená tvár lásky na tom nebola inak. Hlavná hrdinka Tate bola zaujímavou osobnosťou. Raz uvažovala múdro, inteligentne a s chladnou hlavou a potom mala také chvíle, že sa správala ako pätnásťročná slečinka, ktorá túži po bad boyovi z vedľajšej triedy. Nemôžem povedať, že by mi liezla na nervy, pretože to nie. Miles, Miles, Miles. Ten chlapec ma neočaril tak, ako ostatných. Áno, bol sympatický, pekný, tajomný a občas milý. Vedel však byť aj úplne odporný a nepríjemný. A ako sa stalo, tak sa stalo, naši hlavní hrdinovia sa dohodli na tom, že budú spolu spávať, lebo to obaja potrebujú. Žiadne záväzky. Žiadna budúcnosť. Lenže ako dlho im to môže vydržať bez citov?

Naša vina sa zrazí, keď sa spoja naše ústa. Klameme si navzájom o pravde. Hovoríme si, že niečo máme...hoci to vôbec nemáme.

Knihu úžasne spestrovalo to, že bola písaná z dvoch pohľadov. Tate rozprávala o prítomnosti a Milesova časť bola o jeho minulosti a vlastne odhaľovala všetko, na čo bol čitateľ zvedavý. Autorka sa s Milesom poriadne pohrala a vytvorila mu krutú minulosť, ktorá ho neustále zožiera. Čitateľ má teda možnosť sa dozvedieť, prečo je Miles taký, aký je. Pravdupovediac, mňa osobne viac bavili tie Milesove časti. Hneď na začiatku sa vyskytlo mnoho otázok a neboli žiadne odpovede. Ten príbeh bol však niečo neskutočné. Vzťah medzi hlavnými postavami bol geniálny a počas celej knihy bolo vidno, ako sa to mení, vyvíja a Colleen nedala najavo, ako to plánuje ukončiť. Či skončia Miles a Tate spolu alebo im to proste osud nedopraje. Ja nemám slov, pretože to bolo niečo fakt skvelé a fantastické. Colleen na mňa zapôsobila ešte viac ako pri knihe Život jedna báseň, pretože tento príbeh je krásny, silný, plný vášne a lásky, bolestivej minulosti a spomienok a o pocitoch hlavných hrdinov, ktorí si k sebe hľadajú cestu a možno ju nájdu. A možno nie. Viete, nie je to nič svetoborné, ale sú proste knihy, ktoré si zamilujete práve vďaka ich jednoduchosti a peknému príbehu. A príbeh Milesa a Tate je presne taký. Povedala by som, že nie je ničím výnimočný, ale klamala by som. Je výnimočný práve preto, že ho napísala Colleen, ktorá vie písať a napísala ho tak krásne, že práve to ho robí výnimočným. Ona sa vie hrať so slovami, používať krásy jazyka a raz by som chcela túto knihu určite prečítať aj v originále.

Radšej sa vzdá. Nechá všetko tak. Už nikdy nechce ľúbiť, nehľadiac na to, čo príde, lebo nijaká láska nikdy nebude mať takú cenu, aby znovu spoznal jej odvrátenú stranu.

Ja len toľko, že prečítajte si to. Fakt tomu dajte šancu lebo keď raz začnete Hooverovú, už budete chcieť mať všetky jej knihy. Aj ja ich teraz veľmi nutne potrebujem. Som rada, že si ju Ikar vzal pod krídla a vydáva jej knihy, lebo stoja za to. Netuším, prečo som sa jej tak dlho vyhýbala a ak ste na tom rovnako, tak sa tomu vyhýbať prestaňte. Colleen je jedna fantastická autorka, ktorej príbehy vás chytia za srdce a určite nesklamú.

Recenzovala: Natália Chudá