Netopierí muž

Harry Hole je skutočne zaujímavá postava so zaujímavejšou povahou a myslením. Vážne si spájal súvislosti a prišiel na to, kto je vrah. Ja som mohla premýšľať, ale nikdy mi to nedošlo. Detektív s veľkým D.

Detail tovaru Netopierí muž
Vaša cena: 14,53 € Kúpiť

Myslím, že jeho si čitateľ obľúbi, pretože taká živá hlavná postava je skutočne skvelá. A dokonca to ani nie je taký bezchybný detektív, ktorý vyrieši záhadu lusknutím prsta. Skutočne musí mať skvelú logiku, keď na to takto dokázal prísť. A dokonca vedel úplne triezvo myslieť aj keď bol opitý, za čo ho dosť obdivujem.
Andrew, Joseph, Birgitta a všetci ostatní boli fajn. Teda Andrew ma trochu nahneval tým, čo spravil, teda vlastne nespravil. Birgitta mi bola skutočne veľmi sympatická a myslím, že robila ten príbeh živším, ale na konci si nezaslúžila to, čo sa jej stalo. Každá postava tu mala niečo do seba, čiže nikto nie je taký, koho by som nenávidela. Len vraha samozrejme. Bolo fakt otrasné, čo robil. Keby na to mal aspoň normálny rozumný dôvod, ale toto? Blbosť.

Príbeh bol geniálne premyslený a aj napísaný. Skutočne obdivujem Nesba za jeho detailné zmýšľanie a súvislosti v príbehu. Jo Nesbo ma veľmi pútavý štýl písania a donúti čitateľa neprestávať čítať, aj keď ja som prestávala. Je obdivuhodné, ako sa čitateľ dokáže do tohto príbehu vžiť bez akýchkoľvek problémov. Knižka neobsahovala žiadne zdĺhavé opisy prostredia a podobných vecí. Nesbo píše úplne k veci a to je skutočne skvelé. Páčilo sa mi, že aj do nášho slovenského prekladu, prekladatelia zakomponovali anglické frázy. Dodávalo to tej knižke šmrnc a originalitu. Ďalšia vec, čo sa mi páčila bol Harryho príbeh z minulosti. Bolo to zaujímavé, pretože nemusel stále riešiť len vraždu. Dokonca tam mali aj zaujímavé príbehy, napríklad o tom Wallovi a Bubburovi.

Pri knižke som sa však občas nudila, pretože tam bola dlhá doba toho plánovania, odhadovania, celého vyšetrovania a málo akcie na mňa. Nemyslím to tak, že by som pri knihe zaspávala, ale často pútalo moju pozornosť niečo iné. Hlavne zo začiatku. Na konci sa to však rozbehlo a vtedy som absolútne ožila a horela nedočkavosťou dozvedieť sa, kto je vlastne za všetkými vraždami.

Dej mal grády, Harry všemožné teórie a Nesbo skvelý štýl písania, ktorý sa čítal veľmi rýchlo. Veľmi dobre je tu vidno, že si vydavateľstvo skutočne dalo záležať na preklade a samozrejme aj obálke knihy, ktorá sa mi veľmi páči. Nesbo vie skutočne čitateľa zaujať svojim dielom, ktoré si skutočne zaslúžilo byť vydané. Na mňa však nezapôsobilo tak ako na ostatných. Nuž, vďaka tomuto príbehu som prišla na to, že detektívky nie sú žáner pre mňa a radšej by som mala zostať verná nadprirodzeným bytostiam a dystópiam.

Absolútne nič to však nemení na tom, že príbeh je skvelý, len na moje pomery začiatok nudný. Tiež sa mi páčilo, že autor dokázal zakomponovať lásku, vyšetrovanie vraždy a aj príbehy z minulosti do jedného príbehu tak geniálne. Možno ešte niekedy dám šancu nejakej detektívke, no som si istá, že ak sa k nejakej dostanem, tak bude určite od Nesba. Lebo skutočne patrí medzi najlepších autorov krimi a detektívok. Ak teda radi čítate detektívky plné napätia a hľadáte spolu s vyšetrovateľom súvislosti, tak táto kniha je pre vás ako stvorená. Takýto originálny príbeh hocikde nenájdete.

Hodnotenie: ****

Recenzoval: Naty Little