Nech sneží

Ako ste si už určite stihli všimnúť, John Green nepatrí medzi autorov, ktorých knihy by som vyhľadávala (paradox je, že som od neho čítala skoro všetko), ale táto kniha vyzerala strašne dobre, takže aj keď bola od neho, tak som si ju chcela prečítať. A na moje prekvapenie sa mi páčila.

Knižka obsahuje tri vianočné ľúbostné príbehy. Knihu otvára príbeh od Maureen Johnson a to Jubilein expres. Zistila som, že Maureen Johnson je naozaj skvelá autorka. Jej štýl písania bol neskutočne úžasný a svieži a čítalo sa to hrozne rýchlo. Hlavnou hrdinkou bola Jubilee, ktorá uviazla na Vianoce vo vlaku po ceste na Floridu, pretože jej rodičia sa dostali do menšieho problému. Takže skončila vo vlaku so štrnástimi roztlieskavačkami, z ktorých nebola vôbec nadšená. A tak je tu ako záchranný čln Waffle house, v ktorom nájde teplo, jedlo a stretne niekoho, koho by nečakala. A tak sa začne prvé vianočné dobrodružstvo, ktorému nechýba štipka humoru, láska a zničené Vianoce, ktoré nakoniec nemusia byť až také zlé, ako by Jubilee čakala. Táto poviedka bola strašne fajn. Oddychová, milá, máličko romantická, atmosféra Vianoc ako vyšitá. A viem, že s Maureen Johnson som určite neskončila.

A niekedy ten šťastný stred vyzerá tak super, až presvedčíte sami seba, že to nie je stred, ale bude to trvať naveky.

Druhý pán na holenie bol Green. A prekvapivo ma práve jeho poviedka bavila najviac. Tu máme hlavného hrdinu Tobina, jeho kamaráta Džej Pího a najlepšiu kamarátku Duke, alebo inak Angie. Čím to je, že Greenovi hlavní hrdinovia sú vždy v zostave: chlapec, dievča, chlapec? Nie, týmto nemyslím ľúbostný trojuholník. A táto pekná trojica sa teda v snehovej kalamite vybrala do Waffle housu za štrnástimi roztlieskavačkami, ktoré vraj robili roznožky na stoloch. Samozrejme, že sa to pokazilo a nastali menšie problémy. A tak sa nám vyskytla celkom vtipná situácia, ktorá sa obrátila na máličko akčnú, ale stále zostala hlavne vtipnou. A ešte keď vonku mrzlo a bola veľká kopa snehu. Takže áno, Green ma prekvapil a naozaj zabodoval a tu som sa vlastne rozhodla, že dám šancu aj Aljaške. Takisto milý, vtipný tínedžerský príbeh so štipkou lásky, akcie a množstvom snehu (ktorý by sa mohol zjaviť aj u nás).

S poslednou poviedkou sa predviedla autorka, o ktorej som nikdy predtým nejak moc nepočula a myslím, že ani moc nebudem siahať po jej ďalších knihách. Tou autorkou je Lauren Myracle, ktorej príbeh nebol taký, aký by som čakala. Po prvé, bolo to hrozne nudné a typicky naivné, ako ľúbostné príbehy. Po druhé, podľa mňa to bolo celkom zbytočné, pretože sa tam nedialo nič zaujímavé, len sa riešila kauza, že hlavná hrdinka myslí stále len sama na seba a tak sa vlastne musela zlepšiť. Do toho sa s ňou "rozišiel" chalan a nič sa jej nedarilo. Aké smutné. A ešte musela zohnať miniprasiatko, ktoré bolo jediná zlatá vec na tomto príbehu. Toto sa teda naozaj nepodarilo. Hlavná hrdinka mi liezla na nervy, jej kamošky ešte viac a celá pointa príbehu vlastne bola ani neviem aká. Jednoducho ma to vôbec, ale vôbec nebavilo.

Vždy existuje to riziko - niečo je dobré a dobré a dobré a dobré a dobré, a zrazu sa to pokašle. Zrazu vás vidí, ako po nej pokukujete, a potom už s
vami nechce vtipkovať, pretože nechce, aby vyzerala ako koketa, nechce, aby ste si mysleli, že sa jej páčite.

Všetky tri príbehy sa odohrávali v Gracetowne a všetky boli skvelo spolu spojené. Knižka vo mne vyvolala vianočnú náladu a stále sa teším viac a viac. Musím povedať, že som bola naozaj prekvapená, že sa mi tie príbehy páčili, minimálne prvé dva. A nepochybujem, že sa to bude páčiť aj mnohým z vás. Táto príjemná, vianočná, uzimená, ľúbostná knižka si vás získa svojimi jednoduchými oddychovými príbehmi, ktoré vás zahrejú pri srdiečku a snáď vás tiež navnadia na Vianoce. Áno, možno to bolo typicky tínedžerské, ale bolo to zlaté a ja som hrozne rada, že som knihe dala šancu a že ju môžem mať doma. Na toto predvianočné obdobie ako stvorená.

Recenzovala: Natália Chudá