Čtenářská recenze: Amanda Quick - Nebezpečná láska

Knihy Amandy Quick jsem začala číst tak před osmi lety, kdy se můj čtenářský zájem trochu pootočil a začli mě zajímat historicko-romantické knihy. A Amanda Quick právě takové knihy píše. Mám je v jedné polici ve skříni a pokud si z knihovny nepřinesu něco vhodného na čtení vracím se k nim.

Tento její příběh se odehrává v době, kdy se většina pánů snažila chovat jako gentlemani a nade všechno si cenili svoji čest. V té době byli ženy jen loutky mužů a tady právě Amanda Quick většinou vybočuje. Její hrdinky jsou samostatnější a mnohem odvážnější než se na jejich dobu sluší. Jsou originální – což ovšem většinou znamená, že tak moc nepodléhají pravidlům a mají zvláštní záliby a koníčky. Často se také vymykají průměru v oblasti lásky. Zajímalo by mě, jestli v té době opravdu pár takových žen žilo. Pokud ano asi ne všechny dopadli tak šťastně jako většina hrdinek Amandy Quick. I to se mi na jejích knihách  líbí. Na konci je vždycky šťastný konec a všichni se mají rádi až do smrti.

I tato kniha má svůj půvab. Mladá Sophie zachrání svého bratra před soubojem za úsvitu - jaké to byly romantické časy,  zemřít pro nepatrnou urážku ženy. Stojí ji to ale její pověst, protože se dá dohromady s temným andělem společnosti Sebastienem. Ačkoliv to nejdřív vypadá pro Sophii značně složitě a nebezpečně, časem se děj odvíjí trochu jiným směrem. Sophie a Sebastien zjistí že mají velmi podobného koníčka. Sophie řeší záhady, jako duchy a ztracené poklady. Tím ovšem patří mezi originální dívky, které vystupují jako zábava pro lepší společnost. Sebastien zase vyšetřuje anonymně zločiny. Jejich koníčky se propojí a navíc mezi nimi vzplane láska.

Na knize se mi právě nejvíc líbí to, že to není jen další romantická kniha o lásce,ale je tam spousta napětí a také záhady, hlavně při řešení jejich případů. Líbí se mi způsob jakým je to napsané, pěkně mezi lásku a romantiku vám Amanda Quick ukapává dávky napětí a nějakou tu záhadu, která se táhne celou knihou až do jejího konce, kde vám dopřeje šťastný konec, a to jak záhady, tak nově vzniklého vztahu dvou hlavních hrdinů. Také se tam objevuje nevraživost příbuzných, což v té době nebylo nic zvláštního. Vždy tu byla důležitá otázka kdo zdědí titul a kdo majetek. Nejlépe obojí najednou. Záleželo jim hlavně na jejich postavení v takzvané lepší společnosti. Titul a postavení bylo nade vše. Ač nemajetný gentleman, hlavně že je to hrabě. A to se v její knize také mění. Dává svým postavám více srdce a já bych řekla i více rozumu, protože zjišťují, že postavení a titul není to nejhlavnější. Že je mnohem důležitější uzavřít sňatek z lásky a porozumění než kvůli vyššímu titulu nebo kvůli dívčinu dědictví.

Byla to hodně zvláštní doba a já si ji nedokážu tak přesně představit. Ale Amanda Quick mi s tím svojí knihou velmi pomáhá. Nejsou tam žádné zdlouhavé popisy krajin  a měst. Když už je tam popis, tak třeba šatů nebo plesového sálu. Díky ní, když zavřu oči,dokážu si představit tu lepší společnost jak korzuje po sále a kritizuje všechny okolo sebe.  Líbní se mi, že skončí šťastně a také semi velmi líbí popisy jednotlivých erotických scén, kterými tedy v knize vůbec nešetří. Než se její dva hlavní hrdinové dostanou do šťastného konce,rozhodně se zajímavě a dost nezvykle, hlavně na nezvyklých místech, poznávají a někdy i velmi intimně. Zároveň jsou tyto scény popsány docela vtipně a naprosto nejsou vulgární. Někdy jsem se i zasmála, když se Sebastien pokoušel dostat se Sophii pod sukně a nemohl se prohrabat množstvím jejích spodniček na plesových šatech.

Kníhu bych všem doporučila. Myslím, že se bude líbit spíše ženám než mužům. Je to relaxační četba s docela zajímavým, někdy i napínavým dějem, která má zápletku a zároveň má také šťastný konec.

Autorkou recenze je Eva Frouzová