Čtenářská recenze: Zdeněk Miler - Narozeniny

Toto malé leporelo jsem koupila svému synovi v den jeho druhých.narozenin. Syn má velice rád Krtečka a tak nemáme doma o knížečky s touto pohádkovou postavičkou nouzi. Máme doma spoustu knih o Krtečkovi, toto leporelo bude patřit už napořád mezi ty nejlepší. Jedná se o leporelo pro ty nejmenší dětičky – je malé, má tvrdé desky a proto odolá nenechavým dětským ručičkám a do určité míry i zoubkům. Při své velikosti je vhodné i na cesty či do maminčiny kabelky, když je nutné zajít třeba k lékaři. Vozili jsme ho s sebou autem a syn si ho rád prohlížel i v kočárku.

Toto leporelo učí děti nejen dostávat, ale i dávat. Myška upekla Krtečkovi k narozeninám dort a Krteček jí zase přichystal nádhernou barevnou kytici. Dlouze jsem si o tom se synem vyprávěla. Přitom si pěkně rozšířil i slovní zásobu . Zná slova jako mouka, cukr, vejce, zavařenina, mléko a další potraviny, které se používají při pečení. Všechny suroviny jsou v leporelu také namalovány. Nyní už ví,co všechno musel Krteček udělat, než přinesl myšce krásnou kytici.

Jednotlivé stránky v leporelu na sebe navazují a vytvářejí tak příběh. Navazují na sebe a příběh se dá hezky podle obrázků odvyprávět.

Po přečtení leporela jsme si většinou vyprávěli o oslavách narozenin a o tom, že je pěkné dárky nejen dostávat, ale i dávat, že toho má ten druhý  potom radost. Leporelo tak  v sobě skrývalo i  nenásilný naučný příběh.

Leporelo je ilustrováno nádhernými barevnými ilustracemi Zdeňka Milera, které zaujmou určitě každé děťátko. Moc rádi jsme si se synem v knížečce listovali. Myslím, že se bude líbit i dalším malým dětičkám. Postavička Krtečka je mezi dětmi stále populární a leporelo určitě doporučuji koupit každému malému děťátku, které má oblíbenu postavu Krtečka.

Autorkou recenze je Martina Mičková