Najtemnejší úsvit (Aly Martinezová)

Okrem toho, že na knihe Najtemnejší úsvit ma zaujala anotácia, bol ešte dôvod, prečo som po knihe siahla. Autorka Aly Martinezová je knihomolka, ktorá číta všetko, čo jej príde pod ruku. Ideálne s pohárom vína v tej druhej. Keďže túto kombináciu mám tiež veľmi rada, tak nebolo pochýb o tom, že knihu si musím prečítať.

dsc_0135V čase, keď je Charlotte študentka medicíny, jej v parku unesú syna Lucasa. Nechala ho chvíľu samého, kým dávala prvú pomoc inému dieťatku. Keď sa otočila, jej polročný syn bol preč. Nikdy sa nenašiel. Ani živý, ani mŕtvy. Charlotte je najlepšia pneumologička v Amerike. Jej jediná podmienka pri práci je, že nelieči deti. Na druhej strane je tu vdovec Porter. Otec dvoch detí. Jeho syn Travis má silnú astmu a chce mu zabezpečiť tú najlepšiu starostlivosť. Hoci vie, že Charlotta deti nelieči, chce to skúsiť. Netuší však, že v jej očiach uvidí niečo, čo sa ona snaží skryť. Smútok, pretvárka, temnota. Porter sa preto rozhodne, že nebude žiadať Charlotte o liečbu pre syna. Bojí sa, že ju stratí. Ich vzťah tak nadobudne iný rozmer. Je plný vášne a dôvery. Ani jeden z nich sa nepýta na tajomstvo toho druhého. Lenže ich život a minulosť sa nečakane prepletie.
Prežil si peklo, no vďaka jednému obedu, jednej večeri a pol hodine v jeho náručí sme sa zblížili.
To stačilo.

A keď za sebou zavrel dvere, zmierila som sa s tým, že to bude musieť stačiť.
No nestačilo.
Od toho dňa úsvity ešte viac potemneli.

Na knihu som sa tešila a nebola som sklamaná. Bola som vtiahnutá do deja hneď od prvej kapitoly. Určite na tom veľkú úlohu zohral aj fakt, že som matka. Neviem si ani predstaviť, že by som sa na chvíľu otočila a kočík s bábätkom by bol preč. Aj napriek tomu sa mi kniha čítala veľmi dobre. Neľahké osudy oboch hrdinov sú opísané s ľahkosťou. A aj keď sa vám to možno bude zdať zvláštne, tak som sa pri knihe aj dosť často pousmiala. Rozhovory aj textové správy medzi Charlotte a Porterom sú vtipné. Sarkazmus milujem a tak ma tento typ humoru veľmi potešil aj v knihe. Navyše sa sem hodil.

dsc_0138Kniha je určená pre ženy. Svedčia o tom aj vášnivé a dosť pikantné pasáže. Avšak pokiaľ by som ju mala vystihnúť jedným slovom, bola by to temnota. Práve tá spája hlavné postavy a každý z nich sa s ňou vysporiadava inak. Pri čítaní zažijete niekoľko zvratov. Knihe tak nechýba napätie a vzrušenie.

Na knihe ma hnevá iba jedna jediná skutočnosť. Ide totiž o dvojdielny román, pričom druhá časť ešte nevyšla. A ja by som tak veľmi chcela vedieť ako bude príbeh pokračovať. Pri dvojdielnych románoch som už poučená od Hanky Repovej. Pri nej tiež musím hneď čítať ďalšiu časť a tak si vždy počkám, kým sú vydané oba diely. Pri knihe Najtemnejší úsvit som nečakala, že ma až tak veľmi vtiahne do deja a už vôbec som si nemyslela, že koniec zostane až takto otvorený.

Viem, že si ho milovala. A viem, že by si urobila čokoľvek, aby sa vrátil. No už ho niet.

V každom prípade knihu odporúčam. Je to veľmi dobre napísaná beletria, ktorá vo vás zanechá rôzne pocity a množstvo nezodpovedaných otázok, ktoré snáď zodpovie druhá časť. Tá by mala byť vydaná o pár mesiacov s názvom Najjasnejší súmrak. Ja sa jej neviem dočkať už teraz.

Za skvelý tip na knihu aj recenzný výtlačok ďakujem Bux.sk. Na tejto stránke si môžete aj vypočuť audioukážku z knihy. Alebo prečítať úryvok.

Recenzovala: Dominika Štefčíková