Nádych

O Nádychu (Bully) som počula už veľakrát. V posledných pár rokoch som počula celkom dosť odporúčaní a tie ma dosť nalákali prečítať si túto knihu. A keďže som ju mala v to-read poličke už niekoľko rokov, rozhodla som si ju prečítať.

No ale dobre to nedopadlo. Proste táto kniha sa mi takmer vôbec nepáčila, tá zápletka bola nerealistická. Neviem, v ktorom vesmíre by dievča niečo riešilo s chalanom, ktorý ju šikanoval. Jednoducho nie, takéto vzťahy v realite nie sú možné. Tiež sa mi nepáčila štylistika. A myslím, že to nemôžem zvaliť na preklad. Hoci aj tam sú miestami chybičky. Autorka sa však tiež nevyznamenala. Napríklad nechápem použitia slova dean, teda dekan, čo aj tak prekladateľka preložila. Len si jednoducho nemyslím, že to je dekan, ale nejaký zástupca. Vyskytlo sa tam mnoho podobných záležitostí, ktoré deju veľmi nepomohli. Takže veľa chýb v štylistike a lexike.

Tate nebola zlá hrdinka. Bola veľmi inteligentná, pálilo jej to, išla si za svojim. A pochopiteľne jej nedala spávať Jaredova zmena v správaní. Ale jedno ma nesmierne iritovalo, jej naivita. Jared bol dosť sviňa, lebo sa správal ako idiot a nevážil si Tate. V jednej jedinej kapitole mi ho bolo ľúto, aj to som sa dala zlomiť smutným príbehom. Ale väčšinou mi aj tak liezol na nervy, hoci to bol ten taký zlý chlapec, ktorý nie je na zahodenie. Medzi nimi bola určitá chémia, no podľa mňa to tá šikana dosť zabila. Čo sa mi páčilo na oboch bola láska k rýchlym autám. Inak mi liezli na nervy, veľmi. Jednoducho tie ich poprekrúcané vzťahy ma iritovali a boli nereálne.

Nádych je kniha, na ktorej sa mi páčila až jedna kapitola, v ktorej som sa chcela rozrevať kvôli hlavnému hrdinovi. Ale hneď v ďalšej ma to prešlo. Jednoducho nuda, nezáživné, hlúpe postavy, zlá štylistika, miestami aj lexika. Táto kniha proste nie je pre mňa. Odporučila by som ju ľuďom (a asi skôr dievčatám), ktorí majú radi komplikované vzťahy a tínedžerské romance, tí si to určite užijú jednoducho ja som výnimka potvrdzujúca pravidlo. Za mňa to bolo slabé, nepáčilo sa mi to a čítanie bolo utrpenie.

Recenzovala: Kristína Poloncová