Myslíte si, že má Rowlingová skvelý život?

Máte skvelý život? Podľa mnohých ho má Rowlingová, autorka Harryho Pottera. O svojej ceste k úspechu rečnila promujúcim študentom na Harvarde. Prečo vraví o vedľajších výhodách neúspechu?

Anotácia

Keď J.K. Rowlingovú pozvali, aby predniesla prejav absolventom na promócii na Harvardovej univerzite, rozhodla sa porozprávať im o dvoch témach, ktoré sú blízke jej srdcu: o výhodách neúspechu a dôležitosti fantázie. Mať odvahu zlyhať, ako povedala, je pre skvelý život rovnako veľmi dôležité ako akékoľvek iné meradlo úspechu; predstaviť si sám seba na mieste niekoho iného – najmä niekoho menej šťastného, ako sme my – je jedinečná ľudská vlastnosť, ktorú treba za každú cenu podporovať.
Príbehy, ktoré Rowlingová mladým absolventom rozprávala, a provokatívne otázky, ktoré im položila, odvtedy inšpirovali mnohých iných, aby pouvažovali o tom, čo znamená žiť „skvelý život“. Svojimi témami neúspechu, ťažkostí, predstavivosti a inšpirácie táto kniha zostáva rovnako závažná ako pred deviatimi rokmi, keď tie slová boli vyslovené prvý raz. Keď sa odvážime riskovať a možno sa stretnúť s neúspechom, a keď ovládneme silu svojej fantázie, môžeme začať žiť menej opatrne a stať sa otvorenejšími príležitostiam, ktoré nám život môže ponúknuť.

O J. K. Rowlingovej
Je tu ešte niekto, kto ju nepozná?

„Život je ako príbeh – nie je dôležité, aký je dlhý, ale aký je dobrý.“
Seneca

Zdroj: Jaji bloguje

Prečo neúspech smeruje k skvelému životu?

Keby mne niekto rečnil tento príhovor na promóciách, 100% by som si ho zapamätala. Bol plný emócií, myšlienok a nútil zamyslieť ma nad vážnymi životnými situáciami a osudom ľudí, ktorí to nemajú v živote jednoduché. V tom som si to uvedomila, ja som si neúspech ešte nezažila, ale túžba ho nezažiť ma poháňa vpred.

Do textu vsunula autorka vlastné životné skúsenosti s výberom štúdia, očakávaním rodičov či tvrdým neúspechom, kedy pocítila dno. No vstala. Prirovnala túžbu z úspechu k strachu z neúspechu. Podľa nej nie je dôležitý čo najdlhší životopis, ale cené životné skúsenosti, pretože tie nás formujú. Zamýšľa sa nad pravým významom fantázie, jej využitia a hraníc. Nie je to len plytké predstavovanie si imaginárnych svetov, al aj spojenie sa s empatiou, ktorú svet tak potrebuje. „Ľudia bez empatie púšťajú k sebe skutočné prízraky. Lebo aj keď nekonáme zlo, spolčujeme sa s ním, ak sme k nemu ľahostajní.“

Skvelý život od J. K. Rowlingovej. Zdroj: Jaji bloguje

Samotná kniha, hoci je útla, je obohatená o grafické prvky, ktoré ju robia krajšou a pre čitateľa atraktívnejšou. Knia nemusí byť tisíc stranová na to, aby v sebe niesla úžasné posolstvo. Stačí aj menej strán. Napríklad 76.

Rowlinovej reč vo mne zanechala príjemné pocity, takže za mňa palec hore.

Komu knihu odporúčam?

Knihu by mal mať určite každý Potterofil. Podľa mňa je veľmi inšpirujúce nahliadnuť do životnej cesty autorky, ktorá vytvorila tento svet. Čím viac Rowlingová o sebe  rozpráva, tým sa môžeme o nej viac dozvedieť. TIež máte ten pocit? Ďalšou cieľovou skupinou, ktorej sa kniha bude určite páčiť, sú zberatlia motivačných kníh či kníh plné citátov. Poznáte Som Idealista? Alebo Som Idealista o láske? Skvelý život mi ich veľmi pripomínala. Je jedno či ste muž, žena, mládež. Ak vás zaujíma motivácia, sebarealizácia a radi čítate príjemné myšlienky o živote, určite sa po knihe poobhliadnite.

Recenzovala: Jana Paveleková