Čtenářská recenze: Stanislav Rudolf - Metráček

Tuto knihu od autora Stanislava Rudolfa “Metráček” jsem si velmi oblíbila v době mých pubertálních let a velice mě bavilo, že jsem se s hlavní hrdinkou Jitkou Pažoutovou mohla ztotožnit kvůli trápení s mou váhou nebo teda spíš nadváhou.

Jitka Pažoutová z vesničky Stříbro je čtrnáctilétá školačka, která, jak už sám název napovídá, má o několik kilogramů více. Žije s milujícími rodiči, kteří ji berou takovou jaká je a s bratrem, který  studuje mimo město, ale když přijede domů, škádlí se, ale drží vždy při sobě. Hlavně v době, kdy se bratr bojí oznámit rodičům neplánované těhotenství své přítelkyně a případnou svadbu.

Jitka do doby, než poznala svou první lásku, svou váhu vůbec neřešila. Prožívala svůj život se spolužáky a spolužačkami bez nějakých narážek na svou váhu. Jako všichni mladí zkoušela kouřit a hrát si na dospěláky.Jitku ve škole velmi bavila míčová hra vybíjená, a tak trénovala doma v garáži, aby ji tělocvikář Bohoušek vybral mezi tři děvčata, která odehrají v okresním městě Rybíně turnaj ve zmíněné vybíjené. Byla vybrána do týmu hráček a všichni se moc těšily a chtěly samozřejmě vyhrát. Jitka byla hlavně vybrána proto, že měla skvělou trefu, co rána na soupeřku to trefa. S radostí jela. Při turnaji v Rybíně začal jeden fandící chlapec pokřikovat “Metráčku do toho” a Jitka hned věděla, že to patří jí  a velice se jí  to dotklo a svou váhu začala řešit. Turnaj vyhrály a všichni začali skandovat „Ať žije družstvo metráčků!“

Honza, tak se jmenoval chlapec který ji pokřtil touto přezdívkou, se jí přišel po zápase omluvit a představit. Zeptal se jí jak se jmenuje a Jitka jen odpověděla, že přeci Metráček. Znovu se omluvil a nabídl jí, že by mohla chodit do atletického oddílu a věnovat se vrhu koulí. Jitka nabídku se souhlasem rodičů přijala a do atletického oddílu se přihlasila. Sportovala a začala jíst zdravěji. Dojížděla do nedalekého města Rybína a prožívala svou první lásku, ale jak to tak u mladých bývá, dojde za nedlouho k prvnímu nedorozumnění, kdy ji Honza zahlédl před domem s jiným chlapcem, byl to spolužák, který jí přinesl jen vrátit knihu. Vše se vysvětlí a dojde k usmíření.

Knihy od Stanislava Rudolfa se velice krásně čtou a čtou se na jedno otevření. Chcete vědět, jak vše dopadne a je těžké knihu zavřít. Toto píši ze své zkušenosti.

Autorkou recenze je Ludmila Mišáková