Mary Louise Kellyová - Náboj

Minulosť nikdy nie je mŕtva ani sa nepominula

Kategória: Nootropiká/Antitusiká

Účinné látky: Blokuje strach. Vytvára prirodzený filter proti nebezpečenstvu.

Dávkovanie: 50-90 strán, trikrát denne, na pohodlnom mieste s vyloženými nohami a whisky. Počet tabliet-384.

Vedľajšie účinky: Dlhotrvajúce. Do roka sa vám úplne zmení život.:)

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite:  Myslíte si, že sa poznáte. Myslíte si, že viete, či máte radi kávu, cigarety, či radi nadávate, či by ste zabili človeka. Myslíte si, že viete, čoho ste schopní. A potom jedného dňa zistíte, že doslova nie ste takí, ako ste si mysleli.

Nezáživný život vedeckej pracovníčky Caroline Cashionovej sa zmení vo chvíli, keď po bolesti v zápästí navštívi rádiologickú spoločnosť. Po sérii vyšetrení sa dozvie prekvapujúci verdikt lekárov. V oblasti krčnej chrbtice má náboj. O vysvetlenie šokujúceho zistenia požiada svojich rodičov. Rodičia jej poskytli od základov prepísaný životopis, ktorý zahŕňal dvojnásobnú vraždu biologických rodičov, adopciu, novú rodičovskú dvojicu a náboj zavŕtaný pod kožou. Ako trojročná bola univerzitná profesorka tiež postrelená a vrahov jej skutočných rodičov nikdy nenašli. A tak hnaná za poznaním a hladná po informáciách o svojich rodičoch odlieta do Atlanty.  V meste svojho narodenia spoznáva novinára Bretta, ktorý kedysi napísal článok o smrti jej rodičov. Leland Brett spraví s Caroline rozhovor, ktorý jej má pomôcť pri pátraní pravdy o smrti dvoch mladých ľudí. Učiteľka francúzštiny sa dozvie niekoľko šokujúcich informácií, z ktorých je značne vykoľajená a vracia sa naspäť domov. Zrazu sa z temnej minulosti začínajú ozývať  ľudia, ktorí o prípade niečo vedia, a Caroline sa snaží  vyrovnať aj s myšlienkou na blížiacu sa operáciu. Nečakané a nepredvídateľné skutočnosti však donútia Caroline absolvovať operáciu skôr. Po zotavení sa však mladá žena rozhodne pátrať po vrahovi na vlastnú päsť. Lenže aj vrah číta noviny...

Vytiahla som z obálky pokrčený novinový výstrižok a zopár vyblednutých fotiek. Tie malé štvorcové snímky mali široký biely okraj, tak vyzerali fotky v časoch, keď som bola malá. Vzala som prvú a zažmurkala som. Muža, ktorý tam stál s rukou okolo pliec Sadie Rawson, som poznala.

Mary Louise Kellyová rozohrala na stránkach svojej knihy nevšedný, napínavý a nebezpečný príbeh ženy, ktorej sa za dramatických udalostí v detstve zmení celý doterajší život. Je nútená konať v mene spravodlivosti, čeliť mnohým hrozbám, ale aj chrániť si svoj život. Náboj, ktorý v seba ukrýva, je kľúčom k jej nedoriešenej minulosti, ale zároveň jej nedovoľuje otvoriť dvere do prítomnosti.

V úvode románu sa čitateľ zoznamuje s Caroline a jej všedným stereotypom života. Autorka pútavo a zaujímavo ukladá na papier zmätené myšlienky hlavnej postavy vyplývajúce z neuveriteľnej správy lekára. Príbeh vyrozprávaný Caroline vás vťahuje do víru nebezpečenstva okamžite. Už od prvých strán je cítiť v románe záhadnosť a napätie, ktoré nepoľavuje. Príbeh je rozdelený do viacerých častí. Mňa osobne potešili krátke kapitoly, ktoré odľahčujú celý román. Autorka je skúpa na informácie a čitateľa poriadne naťahuje. Aj keď nové fakty dávkuje postupne, napätie a strach ustavične narastá. Stránky nabité napätím sa striedajú s pokojnejšími textami. Mary Louise Kellyová tak dáva čitateľom chvíľkový priestor na oddych a potom prekvapí s ešte väčším šokujúcim odhalením. V románe dominujú obšírnejšie a pestrofarebnejšie opisy, ktoré sú podané vskutku naozaj zaujímavo. Dialógy, ktorých je pomenej, sú reálne, živé, občas prekvapivé a humorné. Autorka si dala naozaj záležať a jednotlivé postavy a ich charaktery sú až maximálne vyprofilované. O dramatické situácie v knihe núdza nie je. Sú tak dokonalo vyšperkované, že v tej chvíli ste priamy účastník diania.

Keď sme boli sami, potľapkala som po zamatovom vrecku, do ktorého ukladal diamanty. „Ako ste si zrejme domysleli, nie som odborníčka na diamanty. Ale budem. Jedného dňa, keď nebudem mať tak naponáhlo, ich vezmem ku klenotníkovi a dám si ich oceniť. Ak ste ma oklamali – ak obsah tohto vrecka a tento prsteň preskúma znalec a zistí, že nie sú hodné dvestotisíc dolárov, - vyhľadám vás. Vrátim sa sem a zastrelím vás. Len aby sme mali jasno.“

Príbeh Caroline sa postupne zamotáva, odkrývajú sa tajomstvá a do deja pribúdajú nové postavy, ktoré miešajú karty v celom príbehu. V momente, keď Caroline začne pátrať po rodičoch na vlastnú päsť, dynamika ešte o čosi stúpne a dej sa  vygraduje na maximum.  Vynárajú sa stále nové otázky a dohady, ktoré poháňajú čitateľa vpred a núkajú vám možnosť premýšľať. Sled rôznych nepredvídateľných náhod a prekvapivých zvratov, nútia čitateľa ostať v neustálom napätí. Nikto a nič vás neprinúti knihu odložiť. Autorka sa pekne pohráva aj s emóciami čitateľa a nič nenecháva na náhodu.

Náboj v sebe ukrýva všetky prvky thrilleru - mimoriadne napätie, vzrušenie, nebezpečenstvo, prekvapenie, strach, nie je núdza ani o drámu a kriminálne pozadie s kvapkou lásky. Román má perfektne prepracovanú zápletku s nepredvídateľným koncom, hviezdnym obsadením, množstvom nečakaných zvratov a odhalení, na ktoré nebudete pripravení.

Náboj vás strhne so sebou, ovládne vašu myseľ a priklincuje vás k pohovke. Odporúčam pre všetkých, ktorí majú radi v príbehoch viac dejových rovín, obľubujú nebezpečenstvo, drámu a napätie. Pre fanúšikov trileru, kriminálnej zápletky a hlavne pre tých trpezlivejších. Náboj poteší mužov, ale prekvapí aj ženy.

Recenzovala: Simona Rošková