Čtenářská recenze: Tim Newark - Mafie táhne do války

Minulý rok jsem si koupila knihu Mafie táhne do války. Koupila jsem si ji, přestože nejsem fanynkou tohoto žánru literatury. A přiznám se, že jsem ji přečetla jedním dechem. Trvalo mi to sice dlouho než jsem ji přečetla, ale vzhledem k tomu kolik informací, detailů a popisů obsahuje, to pro mě nebyla ztráta času.

K této knize jsem se dostala čirou náhodou. Hledala jsem sice něco podobného jen tak pro zajímavost, ale nakonec má volba padla právě na tuto knihu. Jednak proto, že vypadala zajímavě už od začátku při listování a taky proto, že i když se o tomto spojení popisovaném v knize moc nemluví, všechny, kteří se zajímají o historii, to tak trochu zajímá.

Ze začátku by vás mohly od čtení odradit samá cizí jména (několik desítek jmen), která si nezapamatujete ani kdybyste se sebevíc snažili. Ale postupem času si je zapamatujete a hned se vám kniha bude číst lépe. Navíc je kniha doplněna fotografiemi pro vaši lepší představu. Samozřejmě, že se v knize vyskytují i „známější“ postavy jako je např. Lucky Luciano.

Celý „příběh“ začíná pěkně od začátku. Popisuje situaci v celé Itálii, zrod mafie na Sicílii, to, jak začínal Benito Mussolini, co se tehdy dělo s mafií ve Spojených státech amerických. Tedy tomu, co se dělo před 2. světovou válkou, je věnována taková část knihy, abychom mohli lépe porozumět všemu, co spolu nějakým způsobem souvisí. Tím, však nechci říct, že by byl začátek knihy nezajímavý. Naopak je velice zajímavé nahlédnout do různých detailů a do historie tohoto typu organizace.

Dále je vidět, že autor odvedl dobrou práci při psaní této knihy. Stačí se podívat na to, kolik při psaní použil různých pramenů. Zajímavé je také, pokud si přečtete poznámky k pramenům. Navíc různé citáty a potvrzené či vyvrácené domněnky dávají této knize zvláštní nádech.

Tak či tak, tato kniha obsahuje spoustu zajímavých informací, ze kterých určitě vyvstanou další a další otázky na toto téma, které ještě nebyly zodpovězeny. Možná vás to přinutí si další informace najít, možná knihu odložíte a už se k ní nikdy nevrátíte. Stejně si myslím, že určitě stojí za přečtení, přestože ji mnozí z vás neocení. Ale pokusit se o to můžete. Alespoň si trochu „oprášíte“ a doplníte znalosti z dějepisu.

Autorkou recenze je Jitka Kolomazníková