Listy do neba

Táto kniha ma nezaujala len obálkou, ale aj anotáciou, ktorá vyzerala naozaj sľubne a preto som ihneď knihu chcela. Nápad písať listy mŕtvym ľuďom ma zaujal, aj keď na prvý pohľad sa mi to zdalo divné, ale zaujímavé. Teraz, po prečítaní, musím priznať, že kniha mi dala menej ako som očakávala. Myslela som si, že to bude oveľa zaujímavejšie, ale dostala som knihu, plnú klišé - mŕtva sestra, rozpadnutá rodina, a podobne. Lenže toto som dokázala prehliadať.

Zatvorila som oči, lietala v bubline, načúvala vlnobitiu a pozorovala lesklú vodnú hladinu. Keď bublina praskla, mamin hlas mi z diaľky vravel, aby som si vytvorila novú. No keď sa teraz snažím predstaviť si bublinu a v nej seba, okamžite praskne.

Laurel bola pomerne fajn. Je to postava, ktorú úplne nemám rada, ale nevadí mi. Niekedy sa správala vážne hlúpo, naivne a často chcela byť ako jej sestra. Práve to mi niekedy vadilo. Klasická YA postava, ktorá to v živote nemala ľahké. Sky bol podobný ako Laurel. Niekedy fajn, niekedy nie. Vlastne všetky postavy z knihy boli pre mňa priemerné, čo ma mrzí, pretože pri žiadnej som sa nejak netešila, keď vstúpila do deja.
Od listov som čakala tiež niečo viac. Boli tam niektoré plusy, ako napríklad to, že som sa dozvedela niečo o osobnostiach ako Kurt Cobain, Amy Winehouse a ďalší. Lenže niektoré strany z toho boli úplne zbytočné, pretože Laurel písala o klasických veciach. Ten nápad je vážne skvelý, ale nevyužitý dostatočne.

Neviem, prečo ti vlastne píšem všetky tieto listy. Myslela som, že ma pochopíš. Ale vlastne aj ty si jednoducho odišiel. Ako každý.

Musím uznať, že obálka je krásna. Veľmi, veľmi sa mi páči. A autorkine myšlienky boli tiež veľmi pekné. To sú veci, ktoré na tejto knihe mám vážne rada. A koniec sa mi tiež páčil. Autorka píše tiež celkom fajn. Aj keď som si všimla, že väčšine sa to zdalo nudné a nezáživne. U mňa to až také nebolo. Samozrejme, nudnejšie časti tam boli. Niekedy sa mi do čítania nechcelo, ale vždy som sa dokázala začítať a mohla som pri knihe stráviť dlhší čas. Veľmi ma mrzí, že autorka nenapísala niečo lepšie, pretože kniha vyzerala skvelo.

Aj napriek všetkému, kniha bola priemerná a patrí do skupiny "raz a stačí". Listy do neba sú asi skôr pre moju vekovú kategóriu a nižšie, ale čí sa vám bude páčiť je naozaj ťažké povedať. Ja som zostala trochu sklamaná a moje pocity boli po prečítaní tohto diela veľmi zmiešané.

Recenzovala: Kristína Dudziaková