Čtenářská recenze: Zuiker Anthony E., Swierczynski Duane - Level 26: Netvor z temnot

„Představujeme první digiromán – multimediální zážitek nového typu: knihu doplněnou o krátké hrané filmy a bonusové materiály na internetové stránce www.level26.com“ Tak tahle věc mě na knize zaujala. Tohle mě přimělo k jejímu přečtení, byť se jinak rozhodně neřadím mezi kdovíjaké milovníky knih s kriminální zápletkou. Ale tuhle novotu jsem si prostě chtěla vyzkoušet.

Nejprve jsem se do příběhu nějak nemohla začíst, později jsem dočítala v každé volné chvilce. Patrně někdy mezi tím jsem se srovnala s tím, že celý příběh na mě nepůsobil příliš věrohodně.

Supertajná vyšetřovací sekce tajné policie stíhá bestiálního vraha, který se nevejde do standardních rozřaďovacích skupin, označovaných podle typu zločinů od nejmírnějších„level 1“ až po nejpříšernější „level 25“. Pro tohoto zločince, nazývaného Skřípal, byli vyšetřovatelé nuceni zřídit novou kategorii „level 26“. Jediný, kdo je schopný jej dopadnout je vyšetřovatel Steve Dark.

Krátké kapitoly, střídání prostředí a do toho krátké filmy na webu.

No. Zážitek opravdu zajímavý. Pro ty, co se rádi bojí, co mají rádi horory (a to já opravdu nejsem), to může být ještě zajímavější.

Odkaz na internet a krátký film je v knize poměrně často, takže se mi nejednou stalo, že při čtení cestou z práce jsem vynechala shlédnutí třeba dvou filmů, abych to pak večer před spaním „dohnala“. Přičemž při čtení jsem měla pocit, že tím, že jsem dané video neviděla hned, jsem o něco ochuzena při následném čtení. Ve skutečnosti není nutné na filmy koukat vůbec, děj knihy je celistvý i bez doplňujících filmů. A dost možná, že bez filmů by kniha nepůsobila až tolik hororově.

Když nad tím tak přemýšlím, tak vlastně nedokážu říct, zda se mi tento multimediální zážitek líbil. Nejspíš ano, ale víc by mi vyhovovala nižší úroveň hrůzy. Odhaduji to na Level 21.

Každopádně, až vyjde pokračování, nenechám si ho ujít. Už nyní jsem zvědavá, jaký to bude zážitek - digiromán podruhé.

Autorkou recenze je Lenka Mynaříková