Lazár

Manželské duo Lars Kepler asi netreba predstavovať. Táto spisovateľská dvojica sa preslávila knihami, v ktorých hlavnú úlohu zohráva komisár Joona Linna. Nedávno vyšiel ich posledný krimiromán, Lazár (Ikar, 2019), a konečne sa dočkal aj slovenského prekladu!

Príbeh začína vraždou dovtedy neznámeho muža na predmestí Osla, z ktorého sa neskôr vykľuje vykrádač hrobov a zberateľ samých morbídností. Po prehľadávaní jeho bytu dokonca policajti objavia lebku mŕtvej manželky komisára Joonu Linnu. Toto však nie je jediná vražda, ktorá sa týka Linnu a postupne sa ukáže, že jednotlivé vraždy nie sú náhodou. Všetky stopy však vedú k Jurekovi Walterovi, ktorý je už niekoľko rokov po smrti. Joona je presvedčený, že za všetkými vraždami stojí práve Jurek, no má pred sebou ešte dlhú cestu, kým mu niekto uverí. Je však možné, aby muž, ktorého už dávno zastrelili, opäť zaútočil?

Opäť raz sa mi potvrdilo, že severské kriminálne romány stoja za prečítanie! Príbeh Joonu, ktorý sa snaží objaviť sériového vraha a konečne ho zničiť, je naozaj skvelým čítaním! Keďže toto je moja prvá kniha od tohto spisovateľského dua, nedokážem porovnať, či je táto časť lepšia ako ostatné, no mne sa veľmi páčila! Celé to bolo napísané nesmierne dynamicky a čitateľ je tak v napätí až do konca knihy. Jednoducho, keď raz začnete čítať, knihu nie je možné odložiť! Má totiž všetko – strach, napätie, hrôzu, akciu, smútok, drsné vraždy, surovosť… Do postáv a tiež do štýlu písania autora som sa jednoducho zamilovala, a tak viem, že toto nie je posledná kniha, ktorú od nich čítam!

Ak sa pozrieš do priepasti, priepasť sa súčasne pozrie do teba.”

Jurek bol stále o krok vpred. Všetko vedel už vopred, na všetko bol už dopredu pripravený. O to viac ma bavilo zisťovanie, kde sa ukrýva, čo má v pláne ďalej a tiež prepojenie medzi jednotlivými vraždami či hrobmi – to bolo naozaj zaujímavo vymyslené!

Recenzovala: Caroline Tuzarová