Lars Kepler - Uspávač

Lars Kepler sa momentálne radí k jedným z najúspešnejších autorov severskej detektívky. Málokto ale vie, že v skutočnosti ide o pseudonym manželskej dvojice Alexandra a Alexandry Ahnodorilovej. Pri mene Lars sa inšpirovali autorom známej série Milénium, Stiegom Larssonom a priezvisko Kepler je podľa nemeckého astrológa Johannesa Keplera.

Detail tovaru Uspávač
Vaša cena: 14,53 € Kúpiť

Uspáváč (orig. Sandmannen) je Keplerovou najnovšou knihou. Pre mňa osobne je zároveň prvou knihou, ktorú som mala možnosť od tohto autora čítať. A neľutujem.

Už od začiatku čaká čitateľa príbeh plný napätia z ktorého sa objavujú zimomriavky na chrbte. Mikael, ktorý aj so svojou sestrou zmizol pred 13 rokmi a  sedem bol vyhlásený za mŕtveho, sa objavil na železničnom moste. Trpí legionárskou chorobou a je podchladený, ale žije. Údajne sa pred stal obeťou sériového vraha Jureka Waltera, ktorý svoje obete pochovával do zeme a udržiaval ich dlhé roky nažive. Momentálne je Jurek pod neustálym dohľadom v psychiatrickej liečebni. Ako je teda možné, že Mikael sa objavil po takej dobe? Kde bol celý ten čas? A kde je jeho sestra? Do pátrania po týchto otázkach sa púšťa komisár Joona Linna, ktorý je zodpovedný za dolapenie Jureka. Rozhodne sa k nemu nasadiť špičkovú agentku, ktorá má pomôcť odhaliť Jurekove slabiny, čo bude veľmi náročná úloha. Podarí sa im nájsť Mikaelovu sestru včas?

Uspávač je tou pravou knihou pre milovníkov napätia, záhad a severskej krimi. O záhadu a rôzne zvraty tu nie je núdza, sem tam sa nájde aj kúsok romantiky, hoci práve na tú sa Kepler nezameriava. Keďže sa jedná o severskú literatúru, ktorá sa momentálne dostáva čoraz viac do popredia, ponúka kniha iný typ príbehu a štýlu písanie, je tu iný pohľad na ľudí, čo príde ako príjemný oddych od kníh, ktoré nemajú už ničím prekvapiť.

Čitateľ sa dokáže bez problémov vžiť do príbehu a prežíva všetko čo sa v knihe odohráva. Vďaka krátkym kapitolám a striedaniu sa rôznych pohľadov na príbeh sa kniha číta takmer sama. Navyše slovenský preklad obsahuje docela veľký typ fontu, čo príbeh ešte viac urýchľuje.

Čo by knihe možno vytkli náročnejší čitatelia je celková jednoduchosť deja. Nejde o žiadnu náročnú literatúru, kniha sa radí skôr medzi tie "modernejšie detektívky". Tí bystrejší pravdepodobne odhalia niektoré veci skôr ako dôjde k ich vysvetleniu. Pokiaľ ale hľadáte knihu na dlhšie chvíle a chcete sa na nejakú dobu ponoriť do príbehu, je Uspávač pre vás tou pravou voľbou.

Hodnotenie: ****

Na záver by som chcela poďakovať bux.sk za zaslanie recenzného výtlačku knihy. Knihu si môžete kúpiť na ich stránkach, priamo TU.

Recenzoval: Maataaa