Kníhkupec

Kniha je pre nás milovníkov všetkým. Lieči zranenú dušu, stáva sa najvernejším spoločníkom i najoddanejším priateľom. Čo však v prípade, keď... „Smrť číha na stránkach starých nenápadných kníh...“?

Prvý román Marka Pryora Kníhkupec spája v sebe eleganciu Paríža so svojím najväčším čarom. Keď nás prevádza kaviarňami, ulicami a samotnou „mekkou“ zamilovaných, svojimi opismi nás vťahuje a doslova cítime Paríž vo svojom vlastnom dome. K nemu pridáva tajomstvo bukinistov - pouličných predajcov kníh, ktoré vás nenechá chladným už len z toho dôvodu, že vďaka nim sú knihy sprítomnením tajomstva, záhady a vášne. Aby sa nám však nemálilo, k tomu všetkému na nás z každej strany tejto Pryorovej prvotiny vykúka nevyriešený prípad zmiznutého bukinistu a následných vrážd, ktoré priam volajú po odhalení.

Záhady a kriminálky vždy lákajú svojím rúškom tajomstva. Knihy zasa svojou dokonalosťou a emóciou. Kníhkupec má v sebe všetko spomenuté a ešte omnoho viac.

Hugov priateľ Max (bukinista) zmizne pred jeho očami. Únos Maxa však niektorí „svedkovia“ označia ako dobrovoľný odchod. Hugo sa teda na vlastnú päsť vydáva po stopách svojho starého priateľa. Prípad tohto zmiznutého bukinistu odhalí viac, ako si možno samotný Hugo želá. Nielen tento prípad, ale aj samotný Paríž odhaľuje svoje tajomstvá, ukryté v jeho najskrytejších útrobách.

Spojenie kníh, Paríža a napätia vám nedovolí Kníhkupca odložiť na dlhšie ako bude najnutnejšie. Bude vás mátať nevyriešený prípad, budete sa znova chcieť vrátiť do ulíc Paríža a aspoň takto knižne si vychutnať kávu a sladké pečivo v blízkosti Notre-Damu. Budete cítiť tajomnú atmosféru a aj vy sa stanete detektívom, no ani na chvíľu neupustíte od kníh. Zo samotného názvu vyplýva, že knihy zohrajú dôležitú úlohu. Vás ako milovníkov táto skutočnosť určite nadchne. Kniha sa stáva akýmsi spojovníkom, indíciou, no hlavne kontrastom v porovnaní s napätou atmosférou.

"Keby pokoj voňal, mal by vôňu knižnice plnej starých kníh v koženej väzbe."

Objavte Marka Pryora a zamilujte sa do jeho Kníhkupca rovnako ako ja. Zamilujte si knihy, Paríž a tajomstvá, ktoré ukrýva. Táto kombinácia vám nedá spávať!

Recenzoval: Viktória Maxinová