Keď nevinnosť prebúdza to najhoršie, čo vo vás drieme

Prečo nás rozdielnosť priťahuje? Je pravda, že zlí chlapci ženy trápia a tí dobrí nudia? Prečo ženy milujú zlých mužov?

Po svojom boku má dobrého, milého, obetavého a slušného mladíka. Prečo teda napokon podľahla čaru zlého mladého rebela? Na všetky otázky dostanete viac ako uspokojivú odpoveď, ak sa začítate do celosvetového ošiaľu s názvom Bozk.

Naivnej, skromnej a slušnej „bifľoške“ sa po rokoch driny a obetavosti jej matky splnil celoživotný sen. S veľkým očakávaním nastúpila na vysokú školu. Hneď v prvý deň na univerzite sa zoznamuje s excentrickou červenovlasou spolubývajúcou Steph a jej kamarátmi - gentlemanom Nateom a potetovaným drzáňom Hardinom. Po nepríjemnej noci sa knihomoľka znovu ocitá na večierku, ktorý zmenil jej nudný život. V zlomovej situácii ochutná pery arogantného mladíka Hardina a jej svet sa po jednom bozku rapídne mení. Aj napriek tomu, že na ňu doma čaká jej priateľ, je Theresa potetovaným študentom doslova očarená. Nenávidela ho, ale zároveň po ňom šialene túžila. Vysokoškoláčka je zmätená, cíti výčitky voči svojmu chlapcovi, ale stále je neviditeľnou nitkou ťahaná k zelenookému fešákovi. Po noci strávenej u sukničkára, kde sa jej hanblivosť mení na  žiadostivosť, je konfrontovaná zoči-voči Noahovi. Jej dopredu naplánovanú budúcnosť rozbil na malé kúsky potetovaný a večne rebelujúci chlapec, ktorý pred svetom skrýva mnoho tajomstiev. Podarí sa neskúsenej naivke zlomiť svojou prvou láskou zlého mladíka? Koľko nalepených vrstiev tajomstiev a svojej bolesti musí odstrániť, aby sa dostala k pravému Hardinovi?

Nechcelo sa mi veriť, že som ho pobozkala. Bola to najhoršia chyba, akej som sa mohla dopustiť. Len čo som si ho pripustila k telu, využil moju slabosť a zaútočil na mňa tým najodpornejším spôsobom. Nie som taká hlúpa, aby som verila, že sa nebude chcieť pochváliť najnovším zárezom, nádejala som sa však, že bozkávanie s „pannou“ ho zahanbí a bude držať jazyk za zubami.

Bozk je možno aj reálny príbeh o tom, ako jeden nevinný bozk zmenil životy dvom rozdielnym ľudom so spoločným životným osudom. Ako nevinnosť prebudila to najhoršie, čo v nás drieme, a zo zloby je vytiahnuté to najlepšie, čo sa v nás skrýva.

Od začiatku plynie dej pozvoľna, čitateľ sa pomaly zoznamuje s prostredím a postavami. Dej románu je zasadený do typického amerického internátneho prostredia. Autorka čitateľa prílišnými opismi nezaťažuje, čo len umožňuje rýchly vstup na scénu medzi hlavné postavy. Anna Toddová rozprestrela v románe širokú paletu najrozmanitejších emócií.

Do polovice knihy sa dej vyvíja plynulejšie a rýchlejšie. Hlavné postavy otvárajú čitateľom svoje charaktery. Množstvo opakujúcich sa situácií môže skúsenejších knihomoľov nudiť. Do polovice príbehu krivka napínavosti prudko stúpa, neskôr ostáva v jednej stagnujúcej rovine. Autorka pripravuje čitateľa na ďalšie prekvapivé zvraty, ktoré na vás celou silou zaútočia v závere knihy. Starší čitateľ prekukne dej skôr, ale mnoho faktov necháva autorka na vašej vlastnej fantázii.

Hardinov bolestivý výkrik ma vytrhol zo sna. Hľadala som ho pohľadom, no objavila som ho, až keď som sa naklonila z postele a zbadala, ako leží na dlážke a trhá mu telom. Vyskočila som z postele a jemne mu pomykala plecami, aby sa zobudil. Spomenula som si, aké náročné to bolo naposledy, takže som sa k nemu zohla a objala mu plecia svojimi útlymi ramenami, zatiaľ čo sa mi pokúšal vytrhnúť.

Rozdielne rodinné zázemie, odlišné vnímanie života, ustavičné hádky, prudká vášeň, klamstvá a odhalené tajomstvá premiešané láskou, to sú hlavné atribúty Bozku. Autorka do popredia stavila komplikovaný vzťah dvoch rozdielnych hlavných postáv. Poukázala na odlišnosť vo všetkých sférach a následky vyplývajúce z ich vzťahu. Vedľajšie postavy celý príbeh okoreňujú a vnášajú do deja len malý nárast napínavosti. Jednoduchý, ale pútavý štýl spisovateľky uchváti množstvo mladých čitateľov. Nejedná mladá žena sa stotožní s hlavnou hrdinkou. Bozk ostal otvorený, takže všetci milovníci sladkej Tess a arogantného Hardina sa môžu tešiť na pokračovanie.

Bozk je príbeh o prvej láske so skrytým pozlátkom a nevinnou hrou, ktorá rozdrvila na popol srdcia oboch mladých ľudí. Bozk je akýmsi varovaním, že s najkrehkejším citom sa netreba zahrávať, lebo keď nám rozpáli srdce, treba ten oheň udržiavať a nie hasiť.

Bozk odporúčam pre všetkých, ktorí obľubujú zamilované romány a čerešničkou je ľahký erotický nádych. Bozk je príjemným ľahkým čítaním na spestrenie dlhých letných večerov.

Recenzovala: Simona Rošková