Čtenářská recenze: Kámasútra pro milence 21. století

Přiznám se, že zpracování slavné Kámasútry mám doma několik. Od těch kapesních až po ta obsáhlejší. Ve všech případech jde prakticky o totéž: o popis více než sta poloh vybraných ze staroindických textů doplněných o pár komentářů a postřehů. Kniha Kámasútra pro milence 21. století je ale luxusnější.

Není totiž složena jen z jednoho starodávného textu, ale hned ze čtyř: Kámasútry, Anangy Rangy, Vonné zahrady a Taa. Poznatky starých kultur jsou převedeny a částečně přeměny tak, aby se co nejvíce přiblížily současnému čtenáři.

Ještě než se dostaneme k nejžádanějšímu místu celé knihy – popisům erotických poloh, čeká nás ještě pár vzrušujících drobností. Třeba velmi obsáhlý popis erotogenních zón muže a ženy (věděli jste, že mezi ně patří např. loketní a podkolenní jamka?). Několik stránek je věnováno partnerské masáži. Autorka tu velice podrobně popisuje, jakých technik je potřeba použít při erotické masáži hlavy, rukou, zad… atd. Najdete tu i osm a jednu techniku orálního sexu. Některé z nich mají velmi zajímavé názvy – třeba sání manga, nebo kmitání motýla.

A pak už následují samotné polohy. Fotografie i text jsou zpracovány přímo umělecky. Nenajdete tu nic vulgárního nebo obscénního. K focení si autorka vybrala „normální páry“ a ne všestranně vybavené sexbomby z pornofilmů. Prohlížení názorných fotografií se můžete s klidným svědomím věnovat spolu s partnerem/partnerkou. O každé poloze se přitom navíc dozvíte i například to, co symbolizuje a nejintenzivněji drážděná místa.

A kdyby vám jen samotné polohy nestačily, najdete tu i množství dalších zajímavých vsuvek. Muži by mohli ocenit výčet technik přirážení, ženy zase výběr ze staroindických čar a kouzel, která vám poradí, jak si udržet muže nebo jak se zbavit nežádoucí sokyně. Zajímavá počtení se týkají i druhů mužských a ženských povah, nebo nejefektivnějšího dvoření.

Ať už se chcete dozvědět něco nového o sexu starých Indů, nebo ať hledáte nějaké zpestření pro partnerský život, kniha Kámasútra pro milence 21. století je určitě tou pravou knihou pro vás. Já osobně jsem ji použila jako netradiční dárek pro sebe a svého manžela. Ale vy si ji klidně kupte jen tak a listujte v ní večer místo televize. Věřte mi, vážně stojí za to.

Autorkou recenze je Jana Šrámčíková