Kam zmizla (Gayle Formanová)

Od tragickej autonehody prešli tri roky... Mia prežila, stratila však najbližšiu rodinu aj chuť žiť. Pomohli jej lekári, kamaráti, a najmä jej priateľ, gitarista Adam Wilde. Trpkú životnú skúšku však ich mladá láska neprežila a cesty dvojice sa rozišli... Celé tri roky už uplynuli aj odvtedy, čo Mia náhle zmizla z Adamovho života. Teraz obaja žijú na opačných koncoch krajiny. Nadaná violončelistka Mia je vychádzajúcou hviezdou newyorského konzervatória Juilliard. Adam žije v Los Angeles a ako slávny rocker kŕmi nenávidený bulvár búrlivým vzťahom so slávnou herečkou. Keď počas turné zostane sám trčať v New Yorku, náhoda ich znovu zvedie dokopy. V tú osudnú spoločnú noc sa túlajú po meste, ktoré sa stalo Miiným domovom, spomínajú na minulosť a nesmelo otvárajú srdcia budúcnosti – a azda aj jeden druhému. Dá sa však vrátiť stratený čas, odpustiť chyby a nesplnené sľuby?

Pamätám si, ako som si po knihe Zostaň so mnou hovorila, aké to bolo nudné a že si ďalšiu časť určite neprečítam. Ako to už býva - nesplnila som to. Mala som však obavy, pretože som nevedela do čoho idem. Nečítala som anotáciu a nič som o nej nepočula. Asi si viete predstaviť, ako sa mi knihu nechcelo čítať. No po niekoľkých stranách ma kniha veľmi milo prekvapila.

"V podstate dýcha hudbu. Presne ako ty."

Kto tvrdí, že dýcham hudbu? Kto tvrdí, že vôbec dýcham?

Celý čas sme s Adamom, keďže je to z jeho pohľadu. Jeho myšlienky sa mi páčili, bolo to niečo iné a lepšie. On a aj Mia sa veľmi zmenili. Dospeli a strata ich poznačila. Adam dosiahol v živote to čo chcel a mnohí by mu určite závideli. Ale keď objavil temnú stránku úspechu, mal nato úplný iný názor ako pred pár rokmi. A niekto mu stále chýbal, lenže nevedel prečo odišla. Veľakrát som nevedela, čo si o nich mám myslieť. Obľúbila som si ich oboch, ale mala som pocit, že sa Adam občas chová ako kretén. A potom má ovládol pocit, že Mia je nespravodlivá.

Najradšej by som povedal: Čo to nechápeš, Mia? Hudba vypĺňa prázdnotu. A ty si na príčine.

Každá veta sa mi páčila a veľmi ma kniha bavila. Neviem či je to z dôvodu, že kniha je napísaná z Adamovho pohľadu alebo pre niečo iné. Páčil sa mi príbeh, myšlienky, všetko.. Autorka ma určite talent, v prvej knihe ma o tom nepresvedčila, ale teraz áno. Bolo to napísané pútavo, občas vtipne, občas depresívne. A vďaka tomu som sa hneď začítala. Kniha sa rýchlo číta a i keď je celkom tenká, je tam naozaj všetko. Vôbec nič mi tam nechýbalo.  Ako v prvej knihe, aj tu sa strieda prítomnosť s minulosťou, čo sa k týmto knihám určite hodí a vždy som sa rada vrátila k minulosti. Veľakrát tam bolo ako Adam zvládal tú nehodu, ich spoločné zážitky a začiatky kapely, čo knihu  určite veľmi osviežilo.

A ja som znova sám.

No ešte vždy stojím. Ešte dýcham. A ktovie prečo som v pohode.

Nemám knihe čo vytknúť, páčili sa mi tie krásne myšlienky, úryvky z piesní, ktoré zložil Adam. Táto kniha sa autorke naozaj podarila a ja som rada, že ju napísala. I keď sa mi prvá časť nepáčila, táto séria naozaj stojí zato a pokiaľ sa vám tiež nepáčila kniha Zostaň so mnou, skúste dať aj tejto šancu. Možno vás prekvapí tak ako mňa, pretože ja som z nej nadšená. Určite vám ju odporúčam.

Recenzovala: Kristína Dudziaková