Jojo Moyesová - Jeden plus jeden

Jess je žena s ktorou sa život naozaj nemaznal. Manžel ju opustil kvôli inej žene a ona ostala sama so svojou dcérkou Tanzie a nevlastným synom. Nemajú to vôbec jednoduché. Peňazí majú sotva na to, aby prežili. V ich živote sa však objaví slabučká nádej pre lepší zažiatok. Jess upratuje u jedného bohatého muža. Nedopatrením nájde peniaze, ktoré jemu chýbať nebudú ale im tie peniaze dopomôžu k lepšiemu životu. Jej dcérke je ponúknuté štipendium na jednej z najprestížnejších škôl. S tými peniazmi by si ju mohli dovoliť. Veď bohatému milionárovi Edovi Nichollsovi tie peniaze predse len chýbať nebudú.

Osud však Jess a Eda nedopatrením spojí a Jess je odkázaná spoznávať muža, ktorého v podstate okradla. Vlastne používať slovné spojenie okradle nie je až tak pravdivé, keďže mu chce všetko postupne vrátiť. Len Ed o jej pôžičke nevie.

Jojo ma zaujímavý štýl písania, ktorý sa číta ľahko a rýchlo. Predsa len boli v tejto knihe časti, ktoré ma nudili a čítali sa naozaj dlho. Správanie hlavnej hrdinky mi pripadalo miestami nelogické a svojím správaním iba ľuďom ubližovala. Napriek tomu nám však tento príbeh ponúka veľa. Do popredia sa opäť dostáva hrdinka, ktorá je sama na všetko a nebojí sa pobiť s budúcnosťou aj keď ju nevidí ružovo. Za peniaze si lásku nekúpiš ale pokiaľ nechceš, aby sa tvojim deťom posmievali, kvôli tomu, že nosia stále tie isté obnosené veci  - tak ich jednoducho potrebuješ. Ed je opak Jess. Nikdy neriešil, že by bolo niečoho málo. Všetkého mal dosť a jeho jediný problém je čo si objedná na večeru. Aspoň na prvý pohľad sa to tak môže zdať.

Zdá sa vám, že opis hlavných postáv je klišé? Nuž, zdá sa vám správne.Zhrnieme si to. V tomto príbehu sa nestretneme so žiadnou prevratnoá zápletkou, ktorá tu ešte nebola. Ale autorka je natoľko šikovná, že aj s otrepanou zápletkou napísala čítavý príbeh (v ktorom mne niektoré pásaže pripadali zbytočné ale to je už vec vkusu). Počas čítania knihy sa vám budú srdcia postáv otvárať a vy zistíte, že Jess nie je až taká silná, Ed nie je taký bezstarostný a tiež na vás čaká mnoho ďaľších prekvapivých zvratov, ktoré si nenechajte ujsť.

Recenzovala: Veronika Galbavá