Jednohubka pre zasnené romantičky (A. Glinesová - Zájsť priďaleko)

Z času na čas mi v záplave kriminálok, dobrodružných fantasy príbehov a historických románov dobre padne nenáročná oddychovka, ktorá sa netvári, že je niečím viac. Séria kníh o láskach bohatých tínedžerov z Rosemary Beach sa v prvých troch dieloch zameriava na dvojicu Rush - Blaire, ale keďže okrem nich je tam aj množstvo iných vedľajších postáv, autorka má dostatok materiálu aj na ďalšie voľné pokračovania. Kniha je určená predovšetkým romantickým, rojčivým dievčatám (ženám), ktoré veria, že sa darebáci kvôli nim dokážu zmeniť k lepšiemu, a sú ochotné odpustiť im čokoľvek, keď ukážu svoju nežnú, citlivú stránku. Pretože presne to sa celý čas deje medzi neskúsenou, ale úprimnou Blaire, a svetaskúseným, nesmierne sexy Rushom (táto jeho "vlastnosť" sa spomína asi najčastejšie). Ide o priamočiaru rozprávku pre mladých dospelých, ale užiť si ju budú vedieť iste aj iní čitatelia.

http://files.marek-zakopcan.webnode.sk/200001020-2b6ef2c686/698228.jpg"Pred očami sa mi mihol mamin úsmev, keď mi rozprávala o tom, ako sa bláznila v oceáne. Zdvihla som zrak k nebu a poslal doň bozk. Nakoniec som sa k oceánu predsa len dostala. Bola som tu za nás obe. Z myšlienok ma vytrhli kroky. Spoza mrakov vykukol mesiac a osvetlil Rusha v diaľke. Znovu bol bez trička a šortky mal spustené nebezpečne nízko na bedrách. Pohľad na jeho telo v pohybe ma fascinoval."

Devätnásťročná Blair prišla o všetko - po tragickej smrti jej sestry-dvojičky ich opustil otec, jej mama krátko nato ochorela, a keď po niekoľkých rokoch umrela, Blair bola nútená predať ich dom. Ostalo jej iba staré auto a zopár dolárov vo vrecku. Po dlhom čase sa skontaktuje s otcom, ktorý sa medzitým stihol znovu oženiť, a odchádza za ním na Floridu. Hneď po príchode čelí nepríjemnému privítaniu zo strany mladistvej smotánky, užívajúcej si párty v priestoroch domu, kde žije jej otec s manželkou a jej deťmi. Spoznáva svojich dvoch nevlastných súrodencov - ústretového Granta a arogantného Rusha. Jej prvým krokom je snaha okamžite odísť, ale napokon zostane v izbičke pod schodiskom a sľubom, že len čo si zarobí dosť peňazí na vlastné bývanie, odíde. Jej otec je totiž so ženou na dovolenke a jedine Rush môže rozhodnúť o tom, či jej dovolí ostať. Spočiatku sa k nej správa chladne, až nezdvorilo, ale tým len zakrýva túžbu, čo sa v ňom rozprúdi zakaždým, keď je Blair v jeho blízkosti. Dobre si však uvedomuje, že je preňho pridobrá a potrebuje pri sebe niekoho menej skazeného. Ako to už však býva, láska si nájde cestičku a budú musieť nájsť spôsob, ako sa popasovať so svojimi citmi. A to aj napriek tajomstvám, ktoré ešte len čakajú na odhalenie...

"Obostieralo ho toľko tajomstiev. O niektorých veciach odmietal hovoriť. Niečo nás k sebe priťahovalo, čo však neznamenalo, že mi prezradí svoje tajomstvá. Alebo znamenalo? Nie! Samozrejme, že nie. No budem ochotná oddať sa mužovi, ktorého ani nepoznám? Bol taký ostražitý. Bola by som schopná spávať s ním a zachovať si od neho odstup? Asi ťažko. Rush mi pohladil ruku. Ukradomky som sa na neho zadívala. Sledoval cestu, ale mysľou blúdil inde. Kiežby som sa ho na to mohla opýtať. No ešte sme nedospeli do toho štádia. Možno doň ani nikdy nedospejeme."

Kniha Zájsť priďaleko je jednohubkou, ktorá vám nezaberie veľa času. Príbeh nie je náročný a celkovo pri ňom ľahko vypnete. Blaire ako rozprávačka mi niekedy pripadala dosť paradoxná - na jednej strane toho toľko prežila, a zároveň boli miesta, kedy pôsobila ako úplná naivka, čo nikdy nevytiahla päty z domu. Abbi Glinesová sa pohráva s bežným motívom chudobnej, hoci peknej a citlivej dievčiny a bohatého, krásneho a nedosiahnuteľného chlapca. Ona pri ňom spozná chuť vášne, on sa chce polepšiť... Nič nové, ale štýl knihy vynahradí mierny nedostatok originality. A takisto vedľajšie postavy, ktoré mi pripadali omnoho zaujímavejšie - či ide o Rushovho nevlastného brata Granta, Blairinu kolegyňu a kamarátku Bethy, alebo syna majiteľa prominentného golfového klubu Woodsa, ktorý sa v jednom dieli série tiež dočká svojho príbehu. Dej by sa síce dal ľahko a rýchlo ukončiť, ale autorka si na pár posledných stranách neodpustila otvorené vrátka do ďalšieho pokračovania. Kniha nevybočuje z priemeru, ale zo zvedavosti po ňom určite siahnem.

Recenzoval:Marek Zákopčan http://www.marekzakopcan.sk/news/a-glinesova-zajst-pridaleko/