Jeden plus jeden

Predstavte si, že máte príšerný život. Manžel od vás odišiel a na domácnosť neprispieva ani penny, vášho syna tínedžera šikanujú a dcéra, matematický génius, má možnosť nastúpiť na prestížnu školu pre nadané deti, ale vy si to nemôžete dovoliť. Aj kúpa obyčajnej rovnošaty by vás finančne položila, nieto školné. Taký je v skratke život Jess Thomasovej.

http://2.bp.blogspot.com/-e5bUMoGRGG0/ViymD9LtMUI/AAAAAAAAFfY/cHcae1ZlJ7c/s320/Jeden%2Bplus%2Bjeden%2B1.jpgJedného dňa sa jej však do života pripletie zvláštna náhoda. V taxíku nájde zväzok bankoviek, patriaci arogantnému milionárovi Edovi Nichollsovi, ktorému Jess upratuje dom. Peňazí nie je veľa, pre Eda len pár drobných, no pre Jess by znamenali kľúč k vyriešeniu problémov. Mladá matka je zásadová a dobre vie, čo je správne, no rozhodne sa inak. V tej chvíli ešte netuší, ako jej tento človek zmení život.

Nuž, kde začať? Som dá sa povedať fanúšik kníh Jojo Moyes a jej tvorbu mám veľmi rada. Keď som zistila, že vychádza jej nová knižka tešila som sa. Chvíľu pred jej vydaním som však začala váhať. Nebola som si istá, či ju chcem čítať, ale napokon som si povedala, že to skúsim. Doteraz si niesom istá či to bolo dobré rozhodnutie. Prvú knihu ktorú som čítala od tejto autorky je Dievča, ktoré si tu zanechal. Do tejto knihy som sa zamilovala od prvej stránky. Dej bol smutný, ale aj krásny. Príbeh bol priam kúzelný a ja doteraz na tú knihu spomínam s tým ako veľmi sa mi páčila. Následne som si zakúpila Posledný list od milenca, avšak ten som ešte doteraz nečítala. Ďalej som čítala Strieborný záliv. A práve tu ma už začali nahlodávať pochybnosti. Chýbalo mi to predošlé kúzlo. Mne sa totižto strašne páčilo, keď sa minulosť prelínala s prítomnosť. Tu mi to chýbalo. Áno bola tam minulosť, ale nie taká dávna a aj keď to bolo dobré, nedostalo ma to. Pri Jeden plus jeden som už začala veľmi váhať, ale povedala som si, že to skúsim. Skúsila som a ako to dopadlo?

Nechcem aby to vyznelo, že kniha je vyslovene zlá. To nie je! Verím, že mnohým ľuďom sa bude páčiť a budú sa k nej radi vracať. Môj prípad to však bohužiaľ zrejme nie je. Nechápem to. Naozaj neviem v čom je problém, pretože kniha je čitateľná a Jojo Moyes má veľmi dobrý štýl písania. Príbeh a dej nie je sám o sebe zlý, no nejde to... Naťahuje sa to. Aj keď to nie je zámer, cítim tam náznaky citového vydierania a navyše tie smutné okamihy sa ma akosi ani len nedotýkali. Od začiatku som to čítala tak nezaujate. Ako keby som to čítala len tak okrajovo. Doslova som to čítala a nečítala. Dúfam, že má chápete... Ťažko sa mi to vysvetľuje. Nedokázala som si obľúbiť postavy a vžiť sa do celého príbehu.

Naťahovalo sa to. Čím som čítala ďalej, tým menej ma zaujímalo čo sa tam vlastne deje. Možno by bolo rozumné dať knihe ešte niekedy druhú šancu, pretože ma mrzí ako to dopadlo. Dievča, ktoré si tu zanechal u mňa zrejme tak veľmi nasadilo vysokú latku, že Jojo Moyes ju u mňa už zrejme nikdy neprekoná. Ale tak na knihe sa dajú nájsť aj plusy. Ako som už spomínala kniha je čitateľná. Autorka ma dobrý štýl písania, vie čo robí a svoje príbehy ma skvele premyslené, takže hluchých miest sa nemusíte báť. Postavy sú dobré a pokiaľ sa vám nestane to čo mne, tak by ste si ich mali obľúbiť. Verím a viem, že tento príbeh sa bude ľuďom páčiť. Verím, že mnoho ľudí si tu aj poplače, pousmeje sa a  že mnoho ľudí bude rado, že to čítali. Jojo má svoj okruh fanúšikov a tým sa to bude páčiť.

http://2.bp.blogspot.com/-5YqJG-zMvIA/ViyuQxwvTYI/AAAAAAAAFfo/ma7hhutuxK4/s400/Jeden%2Bplus%2Bjeden%2B2.jpgJess Thomasová je žena, ktorá ma v rukách celú rodinu a v živote to nemá ľahké. Musí tvrdo pracovať a za malý plat musí uživiť svoju rodinu na ktorú ostala sama. Jej dcéra Tanzie je veľmi nadaná na matematiku a je iná. Nezaujíma ju make up a podobné veci ako iné dievčatá. Jej vášeň je počítanie a to ju robí šťastnou. Tanzie má na to aby sa dostala na skvelú školu pre nadané deti, lenže Jess na to nemá peniaze. A tu nastáva problém. Každá matka chce pre svoje dieťa to najlepšie, no a keď to tomu dieťaťu nemôžete dať zožiera ju to. Jess to trápi a veľmi. Jej bývalý manžel jej s ničím nepomáha a ona je na všetko sama. Je silná a nepoddáva sa situácií v ktorej je, no má toho strašne veľa. Jess je milá, inteligentná, silná a myslím, že si ju obľúbite.

Ed Nicholls je dá sa povedať úplný opak s Jess. Zatiaľ čo ona tvrdo pracuje a prebíja sa životom, on o peniaze nemá núdzu a o život má postarané. Jeho netrápi, či má zaplatené účty, či si môže dovoliť dať svoju dcéra na dobrú školu a či vôbec má z čoho žiť. No aj napriek tomu je viac ako jasné, že život, ktorý žije ho nenapĺňa. Keď môžete mať čo sa vám zachce, po nejakom čase vás to omrzí. Je to inteligentný a sebavedomý chlap. Vie si veci zariadiť vo svoj prospech a v živote sa nestratí, pretože má mozog, ktorým vie premýšľať a ktorým vie ako si zarobiť. Tu si myslím, že väčšina žien si ho obľúbi a žiadna s ním nebude mať problém.

Ja len dúfam, že som vás mojou recenziou neodradila od prečítania tejto knihy. Ak váhate, kúpte si ju a názor si utvorte sami. Môže sa stať, že vám sa páčiť bude. Ak sa vám páčili predošlé knihy a máte radi Jojo Moyes choďte do toho a neváhajte. Ja tomu možno ešte niekedy dám šancu a ktovie? Možno sa zapáči aj mne. Keď to zhrniem, tak to nie je zlá kniha, ale ani skvelá. Je to priemer. Preto tomu dávam tri sovičky. Našli sa veci, ktoré sa mi tam páčili a myslím, že na Jojo nezanevriem. Každý raz začas pochybí a toto bol zrejme u nej krok vedľa. Nevadí...

Recenzovala: Kristína Drážovská