Čtenářská recenze: Patricia Hollová - Jaká známe povolání - Vyber si z 250 profesí tu svou

Pro předškolní děti, které chtějí být hasičem, kosmonautem, policistou nebo popelářem je tato kniha dobrým návode, aby si představily, kdo všechno je potřeba pro to, aby se mohly vysílat zprávy, nebo kdo se o nás stará v nemocnici nebo kdo pečuje o zvířata. Knížka je moc pěkně ilustrovaná.

Báječná knížka o povoláních nás provede několika odvětvími: Podnik (např. webmaster, účetní, sekretářka, PR pracovník atd.), Nemocnice (praktický lékař, lékárník, chirurg, anesteziolog, porodní asistentka atd.), Letiště (celník, letuška, pilot letadla, strojvůdce, prodejce zájezdů a jízdenek atd.), Námořní přístav (kapitán nákladní lodní dopravy, rybář, plavčík, oceánograf atd.) , Kulturní zařízení (hudebník, zvukař, zvěvák, programový ředitel atd.), Venkov (zemědělec, chovatel koní, veterinář, lesní technik atd.), Město (řezník, kadeřník, poštovní doručovatel, hasič, strážník městské policie, řidič zásobování, osobní bankéř atd.), Soud (advokát, policista atd.), Staveniště (geolog, jeřábník, betonář, stavbyvedoucí atd.), Škola (učitel, logoped, knihovnice atd.), Nakladatelství (spisovatel, šéfredaktor, sazeč atd.), Sportoviště (trenér, masér, profesionální sportovec atd.), Muzeum (umělec, kurátor výstavy atd.) a Televizní studio (televizní moderátor, herec, kameraman, režisér atd.).

Ke každému odvětví jsou popsány jednotlivé profese – vždy na dvojstraně je zobrazen celý chod důležitých profesí – např. u Námořního přístavu konkrétně Důstojník vojenského námořnictva, Spráce lodí, Lodivod, Lodní architekt, Kapitán nákladní dopravy, Nákupčí ryb, Vedoucí logistik, Přístavní dělník, Oceánograf, Námořní záchranář, Rybář, Instruktor jachtingu, Plavčík a Ochranář mořského pobřeží.

Každá profese má svou samostatnou část, kde se dozvíme co to obnáší být např. Kapitánem nákladní lodní dopravy, jaká je náplň práce, zodpovědnost, denní režim, případně hodnost v žebříčku velení.

Nechybí ilustrace – dětem srozumitelné a také fotografie skutečných lidí, kteří tuto profesi vykonávají.

Kniha má barevně řazené záhlaví, velmi snadno se tak orientujeme v celé knize.