J.R.Wardová - Závisť

Súboj medzi dobrom a zlom vstupuje do tretej etapy. Dušou, ktorú musí Jim Heron zachrániť, je Veck - syn sériového vraha. Démon Devina však tiež ťahá za svoje nitky a už dávno je usídlená vo Veckovej duši.

Otázkou však je, ktorú stranu si Veck vyberie v okamihu, keď sa dostane na rozhodujúcu križovatku svojho života. Jeho výber podstatne ovplyvní aj dôstojníčka Sophia Reillyová, ktorá odjakživa verí, že Veck je v jadre dobrým človekom. Čo si Veck vyberie? Kto tentokrát získa ďalší bod v súboji - nebo či peklo?

Závisť je tretím dielom série a miestami to už aj cítiť. Koncept príbehov je totiž veľmi podobný a vnímavý čitateľ môže už dopredu tušiť, čo sa bude diať, dokonca i to, ako sa príbeh skončí. Takouto predvídateľnou bola línia týkajúca sa Vecka a Sophie, konkrétne ich vzájomného vzťahu. Našťastie však autorka dokáže ešte prekvapiť v prípade Jima Herona a samotných anjelov. Preto je oveľa zaujímavejšie sledovať dianie v nebi a interakcie medzi Jimom a diabolskou Devinou, ktorá je čím ďalej nechutnejšia, zvrátenejšia, krutejšia, no zároveň i zaujímavejšia a jej sarkastické poznámky sú nezabudnuteľné.

Veck je opäť hrdina s pohnutou minulosťou a dokonalým výzorom (zatiaľ všetky mužské hlavné postavy v tejto sérii vynikali mohutnými svalmi i pohlavným údom; neviem, čo to vypovedá o samotnej autorke a jej fantáziách). Samozrejme, bolo mi ho trochu ľúto, no nenadchol ma až do takej mieri, aby som nedočkavo sledovala, čo sa s ním nakoniec stane. Je to typ chlapa, ktorého sme už knihách stretli mnohokrát. Sophia sa k nemu charakterovo dokonale hodí - je to silná mladá žena so zmyslom pre spravodlivosť a so slabosťou pre veľké svaly (i všetko ostatné).

Som trochu ironická, lebo ľúbostné zápletky a erotické scény ma už v tejto sérii začínajú trochu nudiť. Zaváňajú prvoplánovosťou a miestami vyznievajú dokonca až príliš lacne. Určite sa teším, keď si dvaja ľudia nachádzajú k sebe cestu, zbližujú sa a zaľúbia sa, a aj v tomto prípade je to také pekné, priam rozprávkové, no prekáža mi, že rovnaký scenár sa zatiaľ odohrával vo všetkých dieloch. Pritom však Wardová pri rozprávaní o Jimovi či Devine dokazuje, že je schopná písať aj zaujímavejšie, vie prekvapiť, znechutiť ohavnými scénami i držať čitateľa v napätí. Dokonca vie byť aj originálna, pretože jej opis neba a života anjelov v ňom je naozaj nezvyčajný a páči sa mi.

Veckov osud mi bol teda sčasti ľahostajný, keďže som dopredu vedela, ako to celé dopadne a v tomto ohľade ma nedokázal prekvapiť žiadny dejový zvrat. Jim, Devina a anjeli sú však naďalej fascinujúci a som veľmi zvedavá, ako bude tento súboj pokračovať. Vcelku je Závisť rovnako kvalitný ako prvé dve časti série, no dostáva odo mňa o kúsok nižšie hodnotenie, keďže niektoré zápletky sa už opakujú a sú predvídateľné. Séria si však naďalejdrží skvelý štandard a na konci tohto dielu sa dozviete i to, koho bude musieť Jim Heron zachraňovať v nasledujúcej časti.

Hodnotenie: ****

Recenzoval: Catty