J. R. Wardová – Chamtivosť (Pád anjelov #1)

Niekedy si do rúk vezmete knihu a dúfate, že splní vaše očakávanie. Inokedy zas neviete, čo od príbehu čakať, a tak sa púšťate do knihy s malou dušičkou, či vás zaujme. A kde zaradím knihu Chamtivosť ja? Do prvej skupiny. Kniha bola skvelá, ale všetko pekne po poriadku.

ChamtivosťO tejto sérii som vedela už dávnejšie, ale skôr som sa k jej prečítaniu nedostala. Preto ma veľmi potešilo, keď sa vydavateľstvo IKAR rozhodlo vydať aj slovenský preklad. Chamtivosť je kniha, ktorá vás buď chytí hneď od začiatku a zapáči sa vám alebo ju budete pokladať za priemernú a príbehom iba tak preplávate. Ja rozhodne patrím do prvej skupiny.

Jim je obyčajný človek s tajomnou minulosťou, ktorá sa postupne odhaľuje. Po nehode, ktorá ho postretne zisťuje, že je vyvoleným v boji medzi dobrom a zlom. Najskôr svojej úlohe nevie uveriť, ale čoskoro zisťuje, čo je za tým.

Na svete je pomerne veľa kníh s anjelskou tematikou, či sú to už young adult knihy alebo knihy pre dospelých, preto je ťažšie prísť s niečím originálnym a neopozeraným. Wardová prišla s príbehom, v ktorom sú síce zapojený anjeli, ale v knihe ide aj o iné hodnoty. Nie je to ten typický príbeh o boji dobra so zlom. Tu si obe strany vybrali vyvoleného, ktorý bude zachraňovať ľudské duše a od jeho úspechu záleží aj výsledok odvekej vojny.

Príbeh začína pozvoľna, kde nám autorka dáva dostatočný priestor, aby sme sa zoznámili s postavami a prostredím, kam príbeh zasadila. Nechýbajú ani opisy, ktorých bolo tak akurát, ani akcia, či humorné situácie, ktoré sa pričinili k osvieženiu knihy. Autorka príbeh postupne graduje, tak sa nestane, že by sa nič nedialo. Na vyše štyristo stranách nám poskytla naozaj kvalitný príbeh, ktorý sa len tak nevidí. Wardová ho dokonale prepracovala a čitateľov držala v napätí až do samotného konca. Nevedeli ste vytušiť, ako kniha a osudy postáv skončia.

Stretneme sa s viacerými postavami, ktoré vás buď chytia za srdce, alebo ich budete neznášať. Jim je postava, ktorá vám buď sadne alebo nie. Má za sebou minulosť, na ktorú by najradšej zabudol, ale nie je to až také ľahké. Jeho postava sa postupne vyvíjala a ja som si ju čoraz viac obľúbila. Niekedy musel učiniť rozhodnutia, ktoré neboli práve najľahšie.

A potom je tu Vin DiPietro. Chlapík, boháč, ktorého má Jim priviesť na správnu cestu. S Jimom tvorili skvelú dvojku a tak nebola núdza o humorné situácie. Na začiatku je Vin ten typ človeka, ktorý je bohatý a je si toho aj vedomý a preto si môže dovoliť doslova čokoľvek. Postupom času, keď spoznáva Máriu-Terazu sa mení na úplne iného človeka a peniaze už nie sú na prvom mieste v jeho rebríčku. Najskôr som nevedela, čo si o ňom myslieť, ale postupne ako sa menil, menil sa aj môj názor na neho a práve, že k lepšiemu.

Mojou najobľúbenejšou postavou knihy sa stala Mária-Tereza, ktorá to mala z postáv najťažšie. Musela si zmeniť identitu, aby ochránila syna pred svojim tyranským bývalým manželom a aj tak si nemohla byť istá, či ich nenájde. Aby splatila svoje dlhý rozhodla sa pracovať ako prostitútka. Počas čítania som dúfala, že sa jej situácia trochu zlepší. Celý život žila v strachu o syna a ako ja hovorím, zúfalé situácie si vyžadujú zúfalé činy. Práca prostitútky jej poskytovala, ako takú anonymitu a preto som jej nemala za zlé, ako sa rozhodla. V normálnej práci by nedokázala splatiť svoje dlhy. Celý príbeh som bola rada, že spoznala Vina a tým si do života vniesla niekoho, okrem jej syna, kto sa o ňu bude starať.

Najväčším tŕňom v oku bola pre mňa Devina. Už od začiatku som jej neverila ani nos medzi očami, čo sa mi neskôr potvrdilo. Je to mrcha s veľkým M, ktorá ide za svojim cieľom s klapkami na očiach. Práve pred ňou musel Jim Vina ochrániť. Tajne som dúfala, že dostane to, čo si zaslúži, ale na moju smolu ušla skôr, ako sa tak stalo.

Ďalšie dve postavy, ktoré sa mi vryli do pamäti, hlavne kvôli svojmu humoru, sú Eddie a Adrian, Jimovi pomocníci a tak povediac aj šéfovia. Pravdu povediac Eddieho som si obľúbila o čosi viac ako Adriana.  S Jimom tvorili naozaj skvelú trojku, ktorá svojimi vtipmi a podrývaním pošteklila moju bránicu a nevedela som sa prestať smiať.

Chamtivosť je prvá časť série Pád anjelov od americkej autorky J. R. Wardovej. Okrem už spomínaného postupne gradujúceho deju, napätia a humoru, autorka príbeh okorenila aj erotikou, ktorej nie je príliš a je len doplnkom v príbehu. Kniha splnila moje očakávanie a už teraz sa teším na pokračovanie, ktoré má vyjsť budúci rok na jar.

Moje hodnotenie: ****

Za poskytnutie reading copy výtlačku knihy sa chcem veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu IKAR.

Recenzoval: Sue