J.R. Wardová – Chamtivosť (Pád anjelov #1)

Nebo a peklo proti sebe bojujú už celé storočia. Boj, ktorý by sa už dal prirovnať k futbalovému zápasu. Stále bez jasného výsledku a tak je na čase zmeniť taktiku. Obe strany sa musia dohodnúť na jednom hráčovi, ktorý rozhodne o celkovom výsledku. Na hráčovi, ktorý nie je ani anjel ani démon. Je človek, v ktorého vnútri sa skrýva zlo no samozrejme aj dobro. A je len na ňom ako tento boj i samotný svet skončí. Avšak treba podotknúť, že peklo nikdy nehrá fér.

Týmto hráčom v poli sa stáva Jim Heron, štyridsiatnik s nejasnou minulosťou, ktorý od života veľa neočakáva. Prakticky chce mať len pokoj od toho predchádzajúceho a viesť nový a tichý život. Jeho úlohou je zachrániť sedem duší pred siedmymi smrteľnými hriechmi (náročná úloha). Spočiatku som nevedela, čo si o Jimovi myslieť, nevedela som či mi ako postava sadne. No postupne vďaka svojmu konaniu si ma získal a ja som pasáže, kde sa objavoval zbožňovala.

Prvým kandidátom na spásu duše je Vin DiPietro. Vin má všetko, čo si len človek môže zaželať. Má krásnu priateľku, luxusné bývanie, parádne auto i oblečenie. Je skrátka boháč, a je si toho veľmi dobre vedomý a práve tým sa stáva terčom pre prvý zo smrteľných hriechov – chamtivosť. Vin takisto ako Jim má svoju temnú minulosť, ktorú si dobre stráži a skrýva (avšak nie večne). Vina som od začiatku vnímala ako nafúkaného zbohatlíka, ktorý pomaly sám nevie, kam by svoje neskutočné peniaze vrazil. Nečakala som, že sa môj názor postupne zmení a Vin sa stane ďalšou mojou obľúbenou postavou. Bolo zaujímavé sledovať jeho premenu od zbohatlíka k obetavému človeku a to ako jeho zmýšľanie dokázala zmeniť láska k žene.

A spomínanou ženou je ďalšia postava, ktorú som so v tejto knihe obľúbila a to Mária-Tereza. Mária-Tereza je slobodná matka, živiaca sa najstarším remeslom v nočnom klube Železná maska. Žije pod falošnou identitou a skrýva sa pred svojím bývalým manželom, na ktorého by najradšej zabudla no žije v neustálom strachu, že sa jedného dňa objaví. Práca, ktorou sa živí síce nepatrí medzi tie, ktorými by sa človek chcel chváliť no chápala som prečo si vybrala práve prostitúciu. Ktoré iné zamestnanie by jej poskytlo anonymitu, ktorú tak potrebovala a akým iným spôsobom by zarobila viac peňazí na to aby uživila svojho syna a bola schopná splácať svoje dlhy. Akokoľvek by ju niekto chcel odsúdiť, nedá sa to pretože sa snažila v prvom rade chrániť svojho syna najlepšie ako vedela.

Samozrejme sú tu aj ďalšie zaujímavé charaktery, ktoré isto stoja za pozornosť. Takými sú aj Adrian a Eddie, Jimovi spolupracovníci, vďaka ktorým som si v knihe užila nejednu humornú situáciu. Ich hlášky ma vždy pobavili. Nedalo sa si ich neobľúbiť. Ďalším zaujímavým charakterom bola Devina – Vinova priateľka. Tá ma teda absolútne prekvapila. Nemyslela som si síce, že je nejaké neviniatko no to čo sa z nej vykľulo som nečakala.

„A má rádio, však?“ spomenul si Adrian a začal si precvičovať hlas. Pripomínal losa, ktorý sa dal škrabkať po chrbte strúhadlom. Jim otvoril dvere a potriasol hlavou. „Ako to vydržíš?“ spýtal sa Eddieho.
„Vďaka selektívnej nahluchlosti.“
„Nauč ma to, majster Yoda.“

Chamtivosť sa zaoberá tematikou anjelov a démonov nečakajte však presladené riadky ako v young-adult trhákoch. Chamtivosť je určená inej vekovej kategórií, je totiž knihou pre dospelých. Príbeh sa začína pozvoľna a autorka nám v prvej tretine knihy predstavuje jednotlivé postavy takže ja som osobne tento pomalý štart nevnímala ako niečo, čo by bolo na škodu. Práve naopak. Kniha si však svoje pomalé tempo rozhodne neponecháva. Autorka postupne pridáva na tempe a dej od strany k strane graduje. Práve týmto stupňovaním sa u mňa kniha zaradila medzi tie, ktoré som skrátka nevedela dať z rúk.

Kniha obsahuje nielen lásku, ktorá vôbec nepôsobí silene alebo umelo ale i sex a erotiku, ktorá samozrejme k vzťahu patrí. Autorka ňou vzťah v knihe doplnila a podáva ju čitateľom postupne takže vám isto nebude prekážať a nebude ani v dejovej línií prebíjať to, o čo v knihe ide v prvom rade.

Chamtivosť je prvou knihou zo série Pád anjelov od J.R. Wardovej, ktorá je v našich končinách známa vďaka sérií Bratstvo čiernej dýky. V knihe nám autorka ponúka napätie, humor, lásku, erotiku a samozrejme i nadprirodzeno. Vďaka všetkým týmto prvkom ako aj skvelým charakterom sa pre mňa kniha stala veľmi slušným štartom série. Kniha mi priniesla len jedno jediné sklamane a ním bol moment, kedy som dočítala poslednú vetu pretože záver ma skrátka nútil pýtať sa, čo bude ďalej no ale na túto odpoveď si budem musieť počkať do budúceho roka, kedy by mal v preklade vyjsť druhý diel tejto série.

Moje hodnotenie: *****

Za poskytnutie reading copy výtlačku knihy sa chcem poďakovať vydavateľstvu IKAR.

Recenzoval: Mimi